Companiile trebuie sa asculte de vocea clientului – studiu
Doar 58% dintre directorii de marketing (Chief Marketing Officers – CMO) si 68% dintre directorii de vanzari (Chief Sales Officers – CSO) considera ca aduc valoare companiei prin folosirea feedback-ului de la clienti in scopul dezvoltarii business-ului lor, potrivit raportului citat.
De asemenea, in procesul de obtinere de informatii de valoare de la clienti, liderii din marketing si vanzari nu se asigura ca sunt folosite cele mai bune instrumente de analiza. Doar 47% dintre CMO si 58% dintre CSO declara ca au o relatie buna de colaborare cu directorul IT (Chief Information Officer – CIO).
"In mediul de business volatil de astazi, cand branduri care se impun la nivel global pot aparea și disparea in cativa ani, nicio strategie comerciala nu poate garanta un succes durabil. Un lucru este insa cert: companiile care pun in centru activitații lor nevoile clientului, iar pe acest principiu se fundamenteaza mecanismul organizatiei, inclusiv lanturile integrate de generare a valorii, au mai multe sanse de reusita", spune Elena Badea, Director de Marketing, EY Romania.
Comunicare, cooperare si integrare
Directorii de marketing si cei de vanzari nu reusesc sa colaboreze si sa-si valorifice intregul potential, se mai arata in raport. Doar 59% dintre CMO sunt convinsi ca aceste doua pozitii din cadrul companiei impartasesc aceeasi viziune de business, iar 54% dintre ei considera ca "lucreaza bine impreuna in cadrul diverselor sarcini si initiative".
Companiile trebuie sa-si integreze toate zonele de operatiuni, inclusiv departamentele de vanzari si marketing, pentru a oferi clientului o experienta de cumparare diferita si cu adevarat pozitiva. In acelasi timp, consiliile de administratie trebuie sa fie mai deschise. Iar acolo unde se poate, functiile de marketing si vanzari ar putea fi complet unificate prin crearea unei functii de director comercial (Chief Commercial Officer – CCO), care sa puna clientul in centrul activitatii organizatiei.
Raportul are la baza un studiu calitativ efectuat in randul a peste 700 de lideri de marketing si vanzari si peste 120 reprezentanti din top management, precum si peste 20 de interviuri in profunzime.