Comerțul online românesc crește cu 15% față de 2020
Potrivit estimărilor GPeC împreună cu principalii jucători, comerțul online românesc va crește anul acesta cu aprox. 15% comparativ cu 2020, întregul sector ajungând astfel la aprox. 6,5 miliarde de euro generate de vânzările online, comparativ cu 5,6 miliarde de euro cât s-au înregistrat la finalul anului trecut.
Cifra face referire doar la produsele fizice comercializate prin internet, la care dacă s-ar adăuga și serviciile digitale sau plata facturilor la utilități, aceasta ar ajunge la aprox. 8 miliarde de euro, conform estimărilor PayU.
Sectorul de e-commerce a înregistrat un avans de 2-3 ani în contextul pandemiei, iar această evoluție a adus un număr foarte mare de români care a comandat online pentru prima oară.
Potrivit studiului „International eComm Pulse 2021” realizat de iSense Solutions pentru GPeC, încrederea românilor în magazinele online a crescut semnificativ de la 32% în 2020 la 41% anul acesta, semn că shopping-ul online devine o metodă uzuală de a face cumpărături.
Cifrele detaliate la zi despre starea sectorului e-commerce românesc, comportamentul de consum online al românilor, factorii care influențează decizia de cumpărare, categoriile de produse trending, importanța livrării rapide și a multiplelor opțiuni de livrare etc. vor fi prezentate, în premieră, la GPeC SUMMIT 1-2 Noiembrie, unul dintre cele mai importante evenimente de E-Commerce și Digital Marketing din regiune.
„Sectorul de e-commerce din România continuă să crească, tot mai mulți consumatori alegând conveniența asigurată de cumpărăturile online. Nu suntem încă o piață matură ținând cont că ponderea cumpărăturilor online din total retail se situează în jurul a 10 procente, dar potențialul de creștere este uriaș,”spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.
Tot ce e esențial în E-Commerce și Digital Marketing
Pe lângă radiografia actuală a pieței românești de comerț electronic, în cadrul evenimentului GPeC SUMMIT 1-2 Noiembrie vor fi dezbătute cele mai importante subiecte dedicate celor care activează în E-Commerce și Marketing Online.
Evenimentul debutează cu 5 cursuri intensive care se vor desfășura exclusiv online, pe 1 Noiembrie:
- Strategia de Marketing în Social Media
- Google Analytics
- Marketing Online: Google + Facebook + Instagram + YouTube Ads
- Sfaturi practice de User Experience și Optimizarea Conversiilor despre cum să ai un magazin online de succes
- SEO – ghid practic pentru E-Commerce
Conferința GPeC SUMMIT din 2 Noiembrie aduce 5 speakeri internaționali de top:
- Joe Pulizzi (Autor și Expert în Content Marketing)
- Els Aerts (User Testing & Usability Evangelist)
- Karl Gilis (Expert în Optimizarea Ratei de Conversie)
- Rebecca Hugo (Senior UX Auditor)
- Ton Wesseling (Expert în A/B Testing și Optimizarea Conversiilor)
Acestora li se vor alătura unii dintre cei mai cunoscuți experți din Digital-ul autohton într-un eveniment-maraton de două zile dedicat industriei E-Commerce și Digital Marketing.
Toate detaliile, agenda evenimentului și înscrierile sunt disponibile pe site-ul GPeC, iar până pe 22 octombrie este valabilă Oferta Last Minute care aduce prețuri reduse celor interesați să participe.