Ce transmite clienților culoarea logoului firmei tale
Simon McArdle, brand strategist al studioului online The Logo Company, a publicat pe blog un ghid grafic de psihologie a culorii atunci când vine vorba de emblemele de firmă. Modele de logouri importante servesc ca exemple pentru emblemele firmelor mici și mijlocii.
Galben – optimism
Galbenul prezent în logoul firmei tale îi poate transmite un sentiment de optimism clientului, crede McArdle.
Galben este culoarea soarelui. Ca atare, este ușor de înțeles de ce galbenul evocă sentimente de optimism, claritate, și căldură.
Tot galbenul este o culoare bogată – duce cu gândul la aur.
Un alt avantaj al culorii galben este că scoate în evidență logoul firmei tale, atunci când se află într-o aglomerare de embleme, să zicem pe un panou de prezentare a sponsorilor sau a partenerilor la o conferință de afaceri.
De exemplu, arcele galbene din emblema McDonald's sunt vesele și prietenoase cu copiii.
În schimb, gigantul american din curierat și transport de mărfuri UPS – prezent și el în România – folosește altfel galbenul: scutul auriu cu negru este demn și direct.
Producătorul de utilaje pentru construcții CAT utilizează galbenul într-un mod diferit: culoarea semnifică siguranță și atenție – calități atât de importante pe șantiere. Căștile de protecție ale constructorilor sunt galbene, la fel și semnele de atenționare.
Portcaliu – nu da înapoi!
Portocaliul este culoarea încrederii în sine, a curajului, a îndrăznelii.
Oranjul nu rămâne neobservat, se distinge în mulțime și transmite: „Nu mă tem să fiu în centrul atenției”.
Portocaliul este și creativ, tineresc, entuziast.
Motocicleta – embelemă a Americii, a libertății și a îndrăznelii, reprezentanții companiei Harley-Davidson, folosesc portocaliul în logo.
Asocierea portocaliu – negru – alb vorbește despre dorința de competiție și de sfidare a adversarului. În final, formă plus culori, rezultă un logo dur și atrăgător.
Pe de altă parte, portocaliul este și o culoare prietenoasă cu copiii, iar rețeaua de jocuri și distracție pentru copii Nickelodeon – prezentă pe cablu și în România – folosește cu succes această culoare.
La fel și sucul de portocale Fanta atrage atenția tinerilor de pe tot mapamondul.
Roșu – energie
Roșul poate fi o infuzie de sânge tânăr, poate fi o încărcătură de energie.
Tot roșul poate crește pulsul privitorului.
Este o culoare puternică și caldă totodată, incitantă, sexy, și poate exprima urgența.
Roșu este culoarea sângelui și a dragostei, a clasicilor trandafiri, dar și a indicatorului STOP sau INTERZIS.
Această culoare energică merge bine în industria de divertisment.
Logoul companiei nipone de jocuri Nintendo are un font simplu și aproape nicio imagine, dar utilizarea culorii roșii îl scoate în evidență.
Rețeaua online de divertisment Netflix, sosită anul acesta în România, face uz de roșu: un dreptunghi simplu, cu litere îngroșate.
Și Coca-Cola profită de alura primitoare a culorii roșii și exprimă pozitivism și atasament.
Mov – imaginație
Movul și nuanțele sale stimulează imaginația și invită la explorarea universului.
Violet este culoarea regalității, evocă imagini de grandoare, opulență și misticism.
Nu degeaba masonii folosesc violetul în anumite procesiuni, simbolizând pentru ei, printre altele, doliul.
Movul activează imaginația și subjugă ochii privitorului.
Brandurile care valorifică violetul transmit mesajul „orice este posibil” și atrag atenția clienților care caută o experiență cu un pas peste normalitate.
În America se prinde un canal de televiziune, Syfy, de showuri și filme cu teme supranaturale, fantastice, science-fiction, horror. Logoul sau este un model de emblemă în care se folosește violetul.
Violetul și purpuriul simbolizează și înțelepciunea. Brandul de cărți poștale Hallmark, prezent în România cu divizia TV de seriale pentru femei și familie, are logo violet. Când îi oferi unui copil o felicitare Hallmark, îi oferi, de fapt, înțelepciune și joci rolul unui mentor sau al unei persoane înțelepte, dornice să se cufunde în activități noi.
Albastru – forță
Un logo de firmă albastru poate semnifica forță, dar și calm.
Tot ce trebuie să faci este să te așezi la malul mării într-o zi frumoasă sau să te uiți la cer și vei înțelege că albastrul este o culoare calmantă.
Într-adevăr, albastrul transmite sentimente de putere, trăinicie și liniște.
Mărci de tehnologie, cum ar fi Dell, IBM sau Intel, uzează de acest mesaj al încrederii în albastru.
Aceste branduri spun că pe produsele lor lumea se bazează zi de zi.
Și companiile de mașini și aparatură folosesc albastrul. Două modele de logo: Ford și General Electric.
Verde – creștere
O fi Pământul „Planeta Albastră”, dar există o grămadă de verde aici.
Verdele este liniștit și pașnic și transmite ideea de creștere.
Multe branduri ale căror produse se ocupă cu mediul și agricultura folosesc verdele.
Producătorul de utilaje agricole John Deere, postul TV Animal Planet, precum și cercetașii utilizează verdele în logourile lor.
Verdele mai exprimă și sănătate, iar companiile care produc, de exemplu, alimente pentru slăbit folosesc verdele în logourile lor.
Alb – negru înseamnă clasic și elegant
Tehnic vorbind, albul și negrul sunt non-culori. Negrul înseamnă, de fapt lipsa culorii (a luminii), iar albul este suma tuturor culorilor de pe discul cromatic.
În tehnica logourilor, combinațiile de alb și negru oferă embleme impresionante.
Negrul este profesionist și credibil, dar poate fi la fel de bine ieșit din tipare, îndrăzneț, avangardist.
Albul este curat și pur.
Abul și negrul se folosesc împreună la logouri atemporale și frumoase.
Nike și Puma utilizează negru pentru o notă îndrăzneață, în timp ce ziarele de prestigiu folosesc în logo albul și negrul pentru a exprima simplitate și echilibru.
Griul este important mai ales atunci când este luminat cu un finisaj argintiu. Companii auto, cum ar fi Mercedes-Benz și Honda, folosesc logouri argintii.
Mai multe detalii despre ce înseamnă un logo, cum să îl construiești și multe altele găsești pe blogul The Logo Company.