Ce (ne) facem de sarbatori?
S-a vorbit mult – poate prea mult – despre sectoarele cele mai afectate de criza, iar HoReCa nu lipseste din clasament, dovada fiind chiar declaratiile reprezentantilor industriei. JW Marriott Bucharest Grand Hotel a simtit o scadere a numarului de petreceri corporate cu circa 15% fata de anul trecut. Si in cazul Crowne Plaza Hotel Bucharest cererile s-au diminuat, cu aproximativ 30%, iar bugetele alocate au scazut considerabil. Potrivit unui raport trimestrial despre performanta hoteliera realizat de firma de consultanta Deloitte, veniturile pe camera disponibila (revPAR, indice reprezentativ pentru activitatea hoteliera) au scazut la 58 de euro (-19,2%). Acest declin este rezultatul unei scaderi de 12,3% a tarifului mediu pe camera, la 108 euro. In plus, rata de ocupare s-a redus la 61,6%.
Ca urmare a situatiei nu tocmai roz, majoritatea hotelurilor din Capitala au incercat sa-si stabilizeze pierderile, adaptandu-si ofertele la nevoile clientilor.
Chiar daca e criza, Craciunul si Revelionul tot vor fi sarbatorite. Probabil pe aceasta se bazeaza si hotelierii cand revin cu oferte. Crowne Plaza Hotel Bucharest a creat pentru petrecerile corporate oferte personalizate, cu meniuri, pachete de bauturi si decoruri speciale.
Petrecerea pentru copii in asteptarea lui Mos Nicolae, brunch-urile devenite traditionale de Ajun si de Craciun, dar si cele cinci petreceri de Anul Nou sunt parte din oferta JW Marriott Bucharest Grand Hotel. Printre serviciile hotelului Howard Johnson Grand Plaza se regasesc si brunch-ul de Sfantul Nicolae si meniurile speciale de Craciun ale restaurantelor Avalon si Benihana. De pilda, in Avalon puteti alege din trei meniuri: cu specific romanesc de Craciun, traditional american si meniul "casei", in stil Avalon.
Si daca nu e petrecere…
O categorie de hotelieri s-a orientat, mai mult acum decat in anii trecuti, catre conferinte si traininguri. "In paralel, am dezvoltat segmentul de outside catering. Pentru a ne adapta bugetelor din ce in ce mai mici ale clientilor, am propus anul acesta variante de pachete cu tarife per persoana, care includ toate serviciile necesare organizarii unei petreceri cum ar fi: sala, meniu, bauturi si decoratiuni specifice", spun Larisa Budaca, Director Sales & Marketing, si Elena Stoica, Banqueting & Convention Sales Manager la Crowne Plaza Hotel Bucharest. In plus, un alt serviciu pe care au pus accent in aceasta perioada consta in posibilitatea de a organiza o minipetrecere la sediul companiei, cu un buget restrans, prin serviciul de office delivery. Exista si categoria ofertelor de nerefuzat, flexibilitatea hotelierilor fiind unul dintre atuuri. "Ne adaptam bugetului si cerintelor si incercam sa fim creativi", confirma si Dina Litzica, PR and Marketing Manager la JW Marriott Bucharest Grand Hotel. Desi se lucreaza cu bugete mai mici, oferta hoteliera se straduieste sa dea solutii "la fel de spectaculoase si de placute ca in anii precedenti".
"Nu mai putem vorbi despre tarife sau solutii-standard. Totul este adaptabil, evenimentele se construiesc cu pasi mai mici, cu imaginatie si rabdare", conchide Laura Hamzea, PR & Marketing Manager la Howard Johnson Grand Plaza Hotel.
Comparativ cu anul trecut, situatia hotelierilor de pe piata este vitrega. Cifrele nu arata tocmai bine, iar cererile nu vin din abundenta. Chiar si asa, finalul de an si dezghetarea discreta a bugetelor ne fac optimisti. Unii traiesc deja astfel de vremuri. Este si cazul JW Marriott Bucharest Grand Hotel, care a reusit sa vanda pana in prezent aproximativ 50% dintre locurile pentru Revelion.