Angajatorul ideal oferă salariu mare
Alte atribute urmărite sunt siguranţa/ stabilitatea locului de muncă şi oportunităţile de dezvoltare personală şi profesională (cu câte 10 puncte fiecare), la o medie a tutror atributelor enumerate de 7 puncte. Studiul a fost elaborat în perioada aprilie-iunie 2011 şi a fost realizat pe un eşantion de 1778 respondenţi.
Respondenţii studiului provin din Bucureşti, au vârste cuprinse între 19 şi 45 ani, ocupând poziţii din diverse arii profesionale şi din diverse sectoare economice.
Studiul s-a desfăşurat atât online, cât şi faţă în faţă, iar eşantionul selectat este reprezentat de studenţi, muncitori şi specialişti cu studii medii, specialişti cu studii superioare, middle manageri şi top manageri.
„Eşantionul de respondenţi a fost construit astfel încât să fie relevant pentru fiecare public în parte (studenţi, specialişti, manageri) şi pentru poziţii specifice (IT, financiar, vânzări, etc.). O componentă deosebită a studiului o reprezintă analizarea targetului de muncitori, o categorie puţin urmărită până în prezent.”, a precizat Ioan Simu, Director General, Mercury Research.
Principalul obiectiv este acela de a ajuta companiile să creioneze cât mai în detaliu profilul angajatorului ideal, cu informaţii relevante despre preferinţele fiecărei categorii profesionale în parte.
Din studiul realizat se observă o influenţă clară pe care o are criza economică asupra preferinţelor potenţialilor angajaţi, prin poziţionarea pe primele 2 locuri a atributelor de siguranţă socială.
Întrebările au căutat să identifice atributele de atractivitate care îi definesc pe cei mai buni angajatori din România, din perspectiva potenţialilor angajaţi. Totodată, companiile participante au fost evaluate prin comparaţie cu modelul angajatorului ideal descris de respondenţi şi au primit direcţii de acţiune pentru a răspunde mai bine solicitărilor externe.
Răspunsurile respondenţilor şi metodologia folosită în acest studiu ajută companiile să îşi adapteze comunicarea şi politicile de HR la ceea ce este cu adevarat relevant pentru potenţialii angajaţi, întrucât comunicarea responsabilă şi transparenţa reprezintă cheia atragerii candidaţilor potriviţi.
Companiile reunite de Inspire Business pentru participarea la studiul realizat de Mercury Research au fost: HP, Coface, Cora, Carrefour, Mercedes Benz, Ursus, Pfizer, Hochland, Accenture, care s-au alăturat iniţiativei Danone România.
Concluziile studiului „Cei mai buni angajatori din România”:
• Tinerii puţin educaţi şi neexperimentaţi se văd angajaţi ca vânzători în magazine din Comerţul modern.
• Faţă de alte categorii de angajaţi, managerii sunt cei mai familiarizaţi cu companiile din domeniul Farmaceutic, BPO (Companii de outsourcing), Materiale de construcţii şi Audit & consultanţă.
• Bărbaţii sunt cei mai atraşi de companiile din domeniul Auto.
• Specialiştii în marketing rezonează mai mult cu companiile din FMCG.
• Pentru persoanele cu experienţă şi educaţie este atractiv domeniul Energie şi Utilităţi.
• Pentru studenţii care nu au mai lucrat niciodată, sectorul IT pare un start promiţător în carieră.
• Personalul de vânzări cu experienţă se interesează mai mult de companiile farmaceutice.
• Pentru cei la începutul carierei, companiile multinaţionale sunt o promisiune de dezvoltare profesională.
• Stabilitatea locului de muncă este foarte importantă pentru muncitori.
• Renumele şi succesul pe piaţă al companiei este important, dar în special pentru cei la început de carieră, studenţii.
• Cei care lucrează în vânzări consideră că într-o multinaţională se pot împlini profesional. Barbaţii apreciază mai mult bonusurile de performanţă.
• Pentru femei, un stimulent important sunt Tichetele de vacanţă.
• Tichetele de masă sunt un factor motivant pentru muncitori şi cei cu educaţie medie.
• Managerii îşi doresc ca angajatorul să le pună la dispoziţie maşină de serviciu.
• Persoanele peste 36 de ani şi mai ales femeile vor ca angajatorul să le ofere servicii medicale private.
• Cei în curs de dobândire de noi abilităţi îşi doresc schimbarea locului de muncă.
• Managerii şi cei experimentaţi aleg să-şi caute un loc de muncă prin intermediul agenţiilor de recrutare.