Acordarea tichetelor de masă este un aspect de care țin cont la angajare 45% dintre români
La 20 de ani de la introducerea pe piața din România, tichetul de masă este considerat de către angajați drept un beneficiu valoros și o componentă esențială a pachetului salarial.
Acesta înseamnă pentru salariați creșterea puterii de cumpărare (77% dintre respondenți), sprijin pentru achiziția de alimente (66% dintre respondenți), motivare crescută la locul de muncă (63% dintre respondenți) și hrană de calitate mai bună (31%), potrivit unui sondaj recent.
De asemenea, 88% dintre salariații beneficiari respondenți ai studiului percep tichetele de masă ca fiind un beneficiu valoros, iar 90% dintre ei susțin că utilizarea lor este ușoară. 45% dintre salariați declară că acordarea tichetelor de masă este un aspect de care țin cont la angajare, considerându-le chiar un drept indispensabil.
62% dintre angajații care beneficiază de tichete de masă așteaptă momentul distribuirii tichetelor de masă pentru că acestea constituie o parte importantă a veniturilor (70% dintre respondenți).
De partea cealaltă, 84% dintre angajatorii care acordă tichete valorice apreciază avantajele fiscale asociate sistemului de tichete, iar 75% și, respectiv, 46% dintre companiile respondente consideră că acordarea de tichete valorice a condus la îmbunătățirea atmosferei la locul de muncă și, respectiv, la creșterea productivității angajaților.
În plus, 80% dintre angajatorii care acordă tichete valorice susțin că tichetele de masă sunt esențiale pentru bunul mers al afacerii lor, iar unul din trei respondenți (36%) menționează contribuția acestora la reducerea absenteismului în rândul salariaților.
Principalele motive pentru care companiile din România aleg să își motiveze salariații prin intermediul tichetelor de masă constau în optimizarea costurilor prin facilitățile fiscale (46% dintre respondenți) și creșterea motivării angajaților, cu impact direct asupra competitivității companiei, a atragerii și retenției de personal (36% dintre angajatorii care au participat la studiu).
În rândul companiilor care nu acordă tichete valorice, gradul de conștientizare a avantajelor acestora este mai redus comparativ cu cele care o fac. Aproape unul din doi angajatori care nu acordă tichete de masă (46%) consideră că acestea sunt esențiale pentru bunul mers al afacerii.
Studiul „Percepția asupra sistemului de tichete valorice” a fost realizat de GfK România la cererea Asociației Profesionale a Emitenților de Tichete (APET), în luna septembrie 2017, folosind tehnici de cercetare calitativă și cantitativă.