2 din 10 reprezentanti medicali isi vor schimba locul de munca in 2011
In ceea ce priveste schimbarile pe care reprezentantii medicali le-au perceput in ultimul an, un numar impresionant dintre acestia (86%) considera ca vanzarile proprii au crescut, desi numarul zilnic de vizite a fost mai ridicat doar pentru 29% sau a ramas la fel pentru 63% dintre acestia. Numarul de clienti per reprezentant medical a crescut in ultimul an (68%) si doar pentru 6% a scazut. Pentru mai mult de jumatate (62%) salariul a crescut, iar pentru 37% a ramas la fel. In ceea ce priveste beneficiile, in ultimul an doar pentru o treime au crescut (32%).
“Criza nu a afectat semnificativ veniturile reprezentantilor medicali, salariile crescand sau ramanand cel putin la acelasi nivel. Se pare totusi ca ultimii trei ani au adus modificari importante, indeplinirea sarcinilor de serviciu devenind din ce in ce mai dificila: necesitatea de a se intalni cu mai multi clienti, de a face mai multe vizite, un timp fata in fata cu clientii in scadere, iar accesul la clienti a devenit tot mai dificil”, a declarat Nicolae Iordache Iordache, Managing Partner IordacheIordache T& D.
Pentru a desfasura activitatea in conditii optime, atmosfera la locul de munca (86%), relatia cu sefii/ managerii directi (86%) si siguranta locului de munca (76%) sunt criteriile care au fost considerate foarte importante. Primele doua criterii coincid ca importanta si in decizia de a parasi compania: atmosfera de la locul de munca (72% ) si relatia cu sefii/ managerii directi (65%). Au urcat insa in clasament posibilitatea de a invata lucruri noi (51%) sau de a face lucrurile care le plac (49%). Doar 56% apreciaza ca fiind foarte important salariul, iar oportunitatile de a avansa in cariera sunt pe ultimul loc in decizia de a pleca intr-o alta companie.
Pe o scala de la 1 la 10, unde 10 este foarte important pentru a avea succes in cariera, in topul clasamentului se afla abilitatea de a comunica usor cu ceilalti (9.7), abilitatea de a selecta clientii mai importanti (9.6) si a avea un manager care este interesat de succesul reprezentantilor medicali (9.6). La polul opus se afla nivelul de cunostinte medicale (8) sau colaborarea cu ceilalti colegi, reprezentanti medicali (8.4). “In ceea ce priveste satisfactia legata de profesie si de compania in care lucreaza, reprezentantii medicali sunt destul de multumiti. Daca ar fi s-o ia de la inceput, marea parte a acestora ar alege aceeasi profesie”, a declarat Nicolae Iordache Iordache.
In medie, reprezentantii medicali participa la doua sesiuni de training pe an. Un procent semnificativ (83%) le considera relevante pentru munca pe care o desfasoara si aproximativ 8 din 10 reprezentanti medicali considera ca ar fi dificil sa se atinga obiectivele fara aceste training-uri. Cu toate acestea, 2 din 5 reprezentanti medicali le considera a fi prea teoretice si insuficient conectate la realitatile din practica.
Studiul a fost realizat in perioada noiembrie 2009 – martie 2010, prin interviuri online pe un esantion de 113 reprezentanti medicali din 48 de companii farmaceutice care activeaza in Romania.