Trei afaceri sociale din România au primit finanţare în valoare de 35.000 de euro
Cele trei afaceri câștigătoare s-au remarcat nu doar prin impactul social pe care l-au generat, ci și prin faptul că au un model de business sustenabil, cu potențial real de creștere.
Brutăria Ghirbom este o întreprindere socială înființată cu scopul de a crea locuri de muncă pentru femeile aflate în situații de risc în mediul rural din județul Alba. Întreprinderea produce pâine și alte produse de panificaţie realizate exclusiv din ingrediente tradiționale, fără amelioratori sau alte substanțe sintetice.
Investiția în valoare de 12.500 euro, obținută în cadrul programului, va fi folosită în scopul construirii unui nou cuptor și pentru amenajarea unui nou magazin în Alba-Iulia. Astfel, Brutăria Ghirbom va permite calificarea pentru meseria de brutar și angajarea a cel puțin încă trei femei.
Mesteshukar ButiQ (MBQ) este o rețea de întreprinderi de economie socială și mici ateliere meșteșugărești, dar mai presus de toate un suporter activ al revalorizării meșteșugurilor tradiționale rome. Designerii de produs din rețeaua MBQ dezvoltă produse noi, încapsulate în colecții premium de lifestyle, bazându-se pe tehnici de producție tradiționale și influențe din cultura romă.
Finanțarea în valoare de 12.500 de euro va fi folosită în scopul construirii unui atelier, permițând astfel creșterea capacității de producție a întreprinderii. MBQ își propune ca începând cu 2017 să-și mărească impactul social, urmând să colaboreze cu 25 de meșteșugari romi.
Remesh este un proiect Ateliere Fără Frontiere, care își propune să reducă excluziunea de pe piața muncii a persoanelor marginalizate prin angajarea acestora într-un atelier în care se produc accesorii din bannere publicitare neutilizate.
Finanțările și premiile obținute în cadrul programului, alături de celelate fonduri atrase și de resursele proprii investite, vor ajuta Remesh să angajeze încă șapte persoane, să plaseze 65% din ele pe piața liberă a muncii și să recicleze minimum opt tone de deșeu publicitar anual.
Mai mult decât atât, cele trei afaceri sociale sunt și câștigătoarele unor premii financiare suplimentare, în valoare totală de 10.000 euro, oferite de UniCredit Foundation, sub inițiativa „Your Choice, Your Project” (YCYP).