Tânăra de peste Prut care vrea să „scoată” aproape 1 milion de euro din gustul moldovenesc al copilăriei
Absolventă de Teatru şi Marketing, Nicoleta Hriţcu a lucrat timp de trei ani că actriţa şi apoi că specialist marketing până în 2013, când a decis să transforme pasiunea pentru deserturi în afacere.
Aşa a deschis Cuptorul Moldovencei, o cofetărie cu specific local, în care a investit iniţial 20.000 euro, dintre care jumătate a provenit din fonduri de stat, prin programul SRL-D.
Experienţele culinare cu care era obişnuită la Soroca au determinat-o să caute produse similare în cofetăriile din Iaşi. Aşa a descoperit că în piaţă lipseau produsele de patiserie şi cofetărie făcute în mod tradiţional, care să păstreze gustul copilăriei. A înţeles că aceasta este o nevoie care poate fi acoperită cu o afacere în domeniu.
Cele mai căutate produse, în cazul patiseriei, sunt plăcintele cu vişine şi sărăţelele, iar la cofetărie – prăjiturile preferate sunt cele de casă (mini-prăjituri) şi Tortul Kiev. Media unui bon de cumpărături este de 30 de lei. Toate produsele sunt cumpărate la pachet, întrucât la Cuptorul Moldovencei nu există spaţiu de servire.
Astfel, gustul dulce de Moldova i-a adus afaceri de 600.000 euro în 2016. Ea speră să le ridice la 800.000 euro anul acesta.
Află întreaga poveste a Nicoletei Hriţcu pe Wall-Street.ro.