SWOW ‑ Smart Way Of Working, un mod de lucru inteligent, rapid, eficient
Digitalizarea și evoluția tehnologiei s-au resimțit puternic în industria globală de retail în ultimii ani. În contextul pandemiei însă, orientarea către online a generat mobilizarea tuturor business-urilor, supunând companiile unui test de adaptare, nu doar comercială, ci și internă. În spatele acestei adaptări, Carrefour a descoperit cea mai simplă și smart modalitate de a traversa cu încredere perioade dificile: o echipă determinată să acționeze.
„Întreaga echipă a depus un efort incredibil de la începutul pandemiei încât activitatea să se desfășoare în cele mai sigure condiții, iar cei care ne trec pragul în magazine să se simtă în siguranță la cumpărături. Pe lângă asta, noțiunea de „remote working” nu era o practică străină pentru colegii din sediu nici înainte de pandemie (respectiv o zi pe săptămână), iar noul context a oferit flexibilitatea de a lucra de acasă pentru colegii de la sediu, în măsura în care activitatea lor s-a putut desfășura în condiții optime.”, a explicat Camelia AL HASBANI, Learning Architect, Carrefour România.
SWOW – Un nou mod de lucru în Lumea Carrefour
Astfel, pentru a găsi cele mai bune soluții de adaptare a modului de lucru la noul context, la nivel de companie a fost organizat un Task Force, format din angajați din toate departamentele, cu scopul de a da naștere unei idei care să contribuie în mod constructiv la evoluția întregii organizații. Practic, echipele au continuat să facă ceea ce făceau de câțiva ani de zile: co-crearea unui nou mod de lucru. În prim-plan a fost procesul de adaptare prin modalități de lucru smart, în siguranță, pentru colegii din linia 1 care și-au continuat activitatea chiar și pe perioada de stare de urgență. Printr-un efort eroic de implicare, au reușit să se organizeze și să se coordoneze activitățile de zi cu zi, adaptate la noul normal. Una dintre metodele noi de abordare a modului de lucru a fost Digital Checklist, o aplicație care urmărește toate măsurile necesare din magazinele din întreagă țară, de la amplasarea de echipamente de siguranță și protecție, pană la statusuri pe procedurile de dezinfecție, amplasarea de afișe și multe altele. Inspirați de spiritul colegilor din linia întâi, colegii din sediu au analizat stilul de muncă pe care l-au abordat de-a lungul timpului colegii din cadrul companiei și au identificat mai multe modalități de a lucra mai eficient. Așa a apărut SWOW – Smart Way Of Working, un mod de lucru mai inteligent, mai rapid, mai eficient. SWOW este adaptat atât așteptărilor oamenilor și companiei, cât și tendințelor cu privire la muncă de la distanță. Este un mod de lucru eficient, care are la bază valorile organizației, dar care nu neglijează nevoile consumatorilor din Lumea Carrefour.
„Astfel de proiecte au fost posibile în Carrefour grație cadrului organizat și agil pe care îl aveam deja. Acesta ne-a permis să ne mobilizăm atât de repede. Timp de 4 patru luni a fost o adunare de forțe prin care o echipă inter-departamentală formată din 20 colegi a reușit să pună cap la cap informațiile necesare pentru că totul să fie gata în iulie, moment în care SWOW a fost lansat. Peste 700 de colegi de la sediu, care până la pandemie lucrau de la birou, acum își desfășoară activitatea în sistem remote work, iar SWOW reprezintă un pas înainte”, dă detalii despre noul mod de lucru Camelia AL HASBANI, Learning Architect, Carrefour România.
Cu alte cuvinte, în Lumea Carrefour, un pas înainte înseamnă un angajament care are la bază un efort colectiv. Practic, în fața provocării lucrului acasă, echipa Carrefour a folosit informațiile și tool-urile deja existente pentru co-crearea unui mod de lucru eficient și rapid. În locul etichetelor atribuite nivelului de performanță, modalităților de lucru și a cantității, SWOW este conceptul de remote working prin simplitate. Pe lângă muncă de la distanță, de curând, compania a adoptat și un stil de lucru work on premises, prin care angajații de la sediu pot lucra și în cele 6 magazine HUB Carrefour, amplasate în toate zonele principale din București, cât și în Ploiești.
Magazinele HUB au trecut printr-o transformare la rândul lor, având acum spații special create pentru colegii care se pot duce în locație pentru a lucra remote, dintr-un loc apropiat de casă, în siguranță, nefiind expuși călătoriei cu prea multe mijloace de transport în comun și având la îndemână toate informațiile necesare în SWOW. Posibilitatea de a lucra din magazinele HUB reprezintă un beneficiu pentru cei care nu pot lucra de acasă din diverse motive sau deplasarea la sediu ar presupune o distanță prea mare față de casă.
Dar ce înseamnă Smart Way of Working?
Echipa proiectului a definit Smart Way of Working ca fiind un echilibru între aportul oamenilor și adaptarea la noul normal, care presupune transformare culturală, experimentare, noi oportunități de dezvoltare și digital upskilling. Este acel mix care aduce la suprafață cele mai bune modalități de funcționare că echipă, chiar și de la distanță, pe termen lung. Implementarea informației printr-o platformă digitală, rămâne la latitudinea angajaților. Proiectul, integrat în totalitate în platforma Google Sites și parte din C4Connect (platforma de comunicare internă), este accesat de peste 700 de colegi din sediul Carrefour România, care pot prelua informația și o pot implementa și adapta în felul lor. Fiecare își poate aduce aportul în ceea ce privește organizarea, planificarea și managementul proiectelor sau a task-urilor.
Navigând prin SWOW, angajații pot găsi: Tool-uri Remote Working – prezintă instrumente online care simplifică munca și comunicarea dintre angajați și care le fac mai confortabilă experiența de lucru remote. Tips&Tricks – un spațiu în care sunt adunate toate resursele necesare lucrului de la distanță. Experiențe de învățare – odată cu noul mod de lucru remote, angajații se bucură de experiențele de învățare într-un cadru virtual, unde au toate resursele la îndemană. Ești nou în Lumea Carrefour – cuprinde informații pentru noii angajați, care intră direct în Remote Working, cu detalii despre prima zi de lucru și primele întâlniri cu echipa, despre ce s-a schimbat în contextul pandemic și cât de simplu e să lucrezi remote, precum și un mic tur virtual de sediu. Ai nevoie de suport – secțiune în care angajații găsesc toate informațiile de care au nevoie privind interacțiunea cu celelalte departamente și datele de contact ale colegilor care ii pot ajută.
SWOW nu se oprește aici, continuă să se dezvolte prin noi contribuitori din toate departamentele companiei, astfel încât să creeze conținut din toate zonele de business și să aducă metode noi de conexiune, eficiență și productivitate de la distanță în echipă, într-un mod inteligent. „Suntem o organizație care s-a adaptat constant la schimbări, care – prin angajamentele interne, față de angajați, și cele externe, față de clienți, parteneri, întregul ecosistem din care facem parte – a căutat modalități de inovare care să aducă beneficii pe toate planurile: de la adaptabilitatea la tendințele digitale, la utilizarea tehnologiei în scopul extinderii de servicii in-store și online, până la reorganizarea internă în contextul remote work”, a subliniat în final Raluca ALEXANDRU, Employer Branding Manager, Carrefour România. Așadar, SWOW va continua să acționeze ca un stop shop de informație relevantă, care să le amintească oamenilor din Lumea Carrefour că, împreună, găsesc întotdeauna modalități smart de a merge mai departe.
Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 267
Pentru abonare, click aici