Românii au găsit o nouă modalitate de „a se îmbogăți peste noapte”. Ce industrie s-a dezvoltat în ultimul timp în România
„Piaţa pariurilor sportive a crescut spectaculos pe fondul creşterii apetitului românilor pentru acest tip de activitate. Scăderea interesului pentru jocurile de tip Loto sau Bingo şi investiţiile masive în publicitate făcute de casele de pariuri au influenţat comportamentul de consum în acest sector. Microbistul român, asaltat cu zeci de reclame la TV, radio, în presa scrisă şi pe internet, a fost atras tot mai mult în mirajul pariurilor, o influenţă semnificativă fiind marcată şi de Campionatul European de Fotbal din Franţa, unde şi Naţionala României a fost prezentă, chiar dacă fără prea mare succes”, declară analiştii KeysFin.
Potrivit datelor statistice, numărul agenţiilor de pariuri sportive a depăşit nivelul de 5000 de unităţi, după ce, în 2015, erau înregistrate oficial 4844 unităţi. În urmă cu șapte ani erau înregistrate la Registrul Comerţului 67 de firme cu 2770 angajaţi iar patru ani mai târziu se ajunsese la 126 de companii cu 12.661 de salariaţi.
Asociaţia Patronatelor Operatorilor de Pariuri din România, Romanian Bookmakers, pune creşterea cifrei de afaceri din acest sector pe seama dezvoltării pariurilor la distanţă. Datele estimative din 2016 arată că afacerile din acest sector au trecut de 1,5 miliarde lei.