Programele de leadership saltă spectaculos afacerile Ascendis
Tema principală din programele de instruire a angajaților a rămas și în 2018 leadershipul, în toate formele sale de exprimare: de la cum să se creeze cultura și climatul organizațional în companie până la cum pot angajații să își dezvolte gândirea pragmatică de business. Pe locul doi în topul celor mai căutate subiecte de training au fost anul acesta programele care abordează subiectul customer experience, unde sunt incluse toate procesele și atitudinile de care o companie are nevoie pentru a câștiga și a loializa clienții. Al treilea loc în topul preferințelor angajatorilor este ocupat de tema creșterii productivității, fie că este vorba de cea individuală, de cea de echipă sau de cea a întregii organizații.
„Am crescut pe toate liniile de business: training, teambuilding, coaching, consultanță, evenimente corporate și centre de dezvoltare. În plus, începând de anul acesta, contribuie la rezultatele noastre și Code of Talent – platforma digitală de microlearning dezvoltată împreună cu compania de consultanță organizațională Co-factor”, a declarat Andrei Goșu, directorul general al Ascendis.
Birouri în Brașov și Belgrad
Un alt pas important pentru Ascendis a fost anul acesta deschiderea unui birou la Belgrad, alături de un partener local – Ascendis Adria –, cu care vor fi atacate piețele din Serbia, Slovenia și Croația.
Parte din strategia companiei a fost deschiderea unui birou nou în Brașov, pentru consolidarea prezenței locale, ca urmare a potențialului mare de creștere a pieței de programe de instruire pentru angajații din zonă.
Tot anul acesta Ascendis a câștigat un proiect cu finanțare europeană în valoare totală de peste 4,2 milioane de lei pentru dezvoltarea abilităților a peste 500 de manageri și antreprenori din companiile din România.
Studii de piață pe zona de HR
În ultimii ani, compania a încheiat o serie de parteneriate strategice pentru diversificarea portofoliului de servicii și produse, cel mai recent fiind Ascendis Surveys powered by Ipsos Interactive Services, o divizie înființată în 2018 care va realiza studii de piață pe zona de HR. În 2017, Ascendis a lansat împreună cu Co-factor platforma de microlearning digital „Code of talent”.
Anul trecut a mai adus în România doua instrumente noi: BlueEQ (sistem de măsurare și dezvoltare a competențelor de leadership bazate pe EQ – inteligența emoțională) și HappyOrNot (instrument pentru colectarea instantanee a feedback-ului angajaților sau măsurarea satisfacției clienților firmei). Totodată, printre cele mai importante decizii strategice ale Ascendis din ultimii ani s-au mai aflat achiziția, în toamna anului trecut, a 33% din acțiunile agenției de marketing digital Ideologiq sau achiziția din 2012 a 50% din acțiunile furnizorului de servicii de wellbeing SmartExperience.
În 2013, Ascendis a cumpărat 50% din acțiunile furnizorului de limbi străine Eucom, însă în 2018 acționarii au decis să iasă din acest parteneriat.
”Atunci când am hotărât să intrăm în acționariatul Eucom ne-am propus niște obiective pe care le-am atins. Totuși, după 5 ani, la momentul bilanțului, am considerat că cele două businessuri nu au prea multă sinergie și că ar merge mai bine separat decât împreună. Așa că, împreună cu ceilalți asociați, am decis că este mai bine ca Ascendis să iasă din acționariatul Eucom”, a mai spus Andrei Goșu.
Afacerile Ascendis au înregistrat un salt spectaculos în primul semestru din 2018: + 25% față de anul anterior, până la 14 milioane de lei.
***foto: Andrei Goșu – director general Ascendis