O companie 100% românească, cu 13 ani de activitate, şi-a deschis un birou în Franţa
DocProcess, furnizor de servicii pentru digitalizarea și automatizarea proceselor operaționale, deținut de antreprenorii români Liviu și Daniela Apolozan, a deschis în luna martie un centru de cercetare și dezvoltare la Grenoble, în Franța.
“In 2005, după 15 ani de activitate în domeniul IT în Franța, am revenit în România și am pus bazele DocProcess. Cei 13 ani de existență ne-au purtat prin mai multe etape de dezvoltare, cea mai importantă fiind trecerea de la activitatea de consultanță la furnizarea de servicii bazate pe utilizarea unei platforme de concepție si dezvoltare proprii. Astăzi am ajuns în punctul în care ne propunem să ne internaționalizăm”, a declarat Liviu Apolozan, CEO și coproprietar al DocProcess
Astfel, compania a ales ca primă destinație Franța, o piață matură, care oferă multe oportunități. Birourile din România și Franța vor dezvolta împreună soluții pentru clienții DocProcess. Investiția inițială în centrul din Franța s-a ridicat la 600.000 euro, din fonduri proprii.
“În prezent, suntem o echipă cu 50 de angajați (România plus Franța) și suntem în proces de creștere. Dorim să lucrăm cu cei mai buni dezvoltatori de software pe care îi putem găsi și care văd oportunitatea de a lucra într-o companie ce își dezvoltă propriul ei produs și are ambiții globale. Ne interesează piețele din Uniunea Europeană și nu numai”, a adăugat Liviu Apolozan.
În centrul DocProcess din Grenoble, deschis în luna martie, lucrează în prezent cinci specialiști software. Centrul este condus de Jean-Dominique Sorace, care coordonează întregul departament tehnic al DocProcess din România și Franța.
“Împreună cu echipa, am ales să ne alăturăm DocProcess pentru că, după mulți ani de corporație, am dorit provocarea de a lucra pe un produs dezvoltat cu ultimele tehnologii. La DocProcess aplicăm micro-serviciile, inteligența artificială și blockchain-ul printre multe altele, dezvoltând totodată și proiecte de cercetare cu universitățile de profil. Este o șansă extraordinară pentru o echipă de seniori, care lucrează de mulți ani împreună, să accelereze dezvoltarea acestui produs”, spune Jean-Dominique Sorace, Technical Director DocProcess.
Clienții DocProcess sunt societăți de tipul SSC (Shared service centers), BPOs (Business process outsourcing) și companii mari. Aceștia își propun să automatizeze diverse procese pentru a ușura activitatea angajaților și a crește eficiența și productivitatea.
“Avem clienți mari ce provin în special din retail, industria alimentară, auto, farma, etc. Am creat un ecosistem de peste 3.200 de societăți care comunică între ele, își armonizează procesele și actualizează cataloage partajate cu ajutorul serviciilor noastre. Digitalizarea a însemnat pentru toate aceste companii reducerea costurilor, accelerarea proceselor operaționale și reducerea erorilor cu 99%. Activăm într-un domeniu din ce în ce mai dinamic, automatizarea și digitalizarea aflându-se pe agenda tuturor companiilor. Lucrăm să ne extindem serviciile în industria bancară, asigurări și energie”, arată Daniela Apolozan, COO (Chief Operating Officer) al DocProcess.
DocProcess a digitalizat până în prezent peste 80 milioane de documente, fapt care se traduce prin salvarea a peste 8.800 de copaci, economisirea a 1.600 de tone de hârtie și reducerea amprentei de mediu cu 2.880 tone de CO2.
Compania are în prezent peste 3.200 de clienți la nivel global, printre aceștia numărându-se companii precum Carrefour, Cora, Leroy Merlin, Altex, Albalact, Covalact, Modelez.