Marketing afiliat: categoriile cu cele mai multe vânzări. Sfaturi simple și utile
Marketingul afiliat a devenit de cativa ani o sursa importanta de venit si in Romania. Aceasta forma de marketing online are la baza relatia dintre un advertiser si un publisher, respectiv comerciantul si afiliatul. Practic, daca alegi aceasta metoda de internet-marketing castigi un comision pentru fiecare produs pe care il vinzi. Un fel de agent de vanzari, insa fara a te deplasa pentru a interactiona cu un client si a-l convinge. Reusita consta in mare parte in cateva aspecte: categoria de produse pe care o alegi, creativitatea de care dai dovada in continut si strategia pe care o aplici.
Categoriile cu cele mai multe vanzari in ultimele luni
Datele 2Performant.com, lider in marketing afiliat in Romania, arata ca in trimestrul trei din 2021, din totalul vanzarilor, distributia pe categorii a fost urmatoarea:
Fashion – 29,55%
Books Movies & Music – 22,77%
Pharma – 12,77%
Beauty – 8,74%
Home & Garden – 5,33%
Electronics IT&C – 4,99%
Totusi nu este suficient sa iti iei doar aceste repere. In marketing afiliat conteaza foarte mult cum atragi clientul. Daca alegi spre exemplu sa promovezi un produs din categoria beauty, dar nu ai nicio legatura cu acest sector, nu detii suficiente informatii si il prezinti fix ca un agent de vanzari, s-ar putea sa-ti reduci sansele de succes. Ideal este sa ai un continut natural. Sa povestesti despre produs intr-o maniera adaptata cititorilor tai (daca ai un blog). Nu este recomandat sa prezentati produsul ca o reclama, ci sa imbracati totul intr-o poveste, sa porniti de la ceva relevant, real.
Dupa domeniu si continut, trebuie sa iti in calcul strategia.
Nu este suficient sa cunosti foarte bine produsul si sa-l „impachetezi” pentru consumator. Ca sa obtii comisionul trebuie sa ajungi la client si sa se finalizeze vanzarea. Cum ajungi la consumator? Cu o strategie potrivita. Aceasta include pe scurt tehnici SEO ( cuvinte cheie, link-uri interne/externe), continut de calitate (copy-paste-ul nu este suficient), surse de trafic platit (Google Adwords, Facebook Ads, continut sponsorizat, newsletter).
Citește continuarea articolului pe RisCo.ro