Începe să se dezvolte nișa de CSR prin sport?
Una dintre concluziile studiului este că începe să se dezvolte nișa de CSR prin sport: din ce în ce mai multe acțiuni punctuale precum- sprijin/ sponsorizare din partea companiei pentru o anumită cauză (de mediu, de susținere a performanței pentru juniori și copii, de susținere a unui sportiv amator care își depășește limitele pentru o cauză);
Companiile mari preferă sponsorizări și asocieri cu echipe sportive naționale: fotbal, handbal, rugby, gimnastică. Sumele sunt de obicei mari, astfel că și pachetele de sponsorizare includ awareness solid, pentru că vorbim despre campionate naționale, astfel că sunt implicite: acoperire media, prezență online masivă garantată de popularitatea sportului/ echipei; de asemenea, se practică sponsorizarea echipelor locale, de către filiala respectivă a companiei. De obicei există parteneriate și cu Federațiile aferente sportului susținut;
În România, suntem încă într-o fază incipientă în ceea ce privește o strategie de brand coerentă de asociere cu sportul. Doar 5% dintre companiile din top 30 au o strategie clară de implicare în sport, comunicată pe website. Lucrurile se fac în mare parte punctual, bugetele sunt alocate cu multă atenție.
“Concluziile cercetării noastre arată, generic vorbind, încă nu sunt pe deplin înțelese beneficiile asocierii cu sportul, a unei strategii de comunicare prin sport sau a unei linii de acțiune (internă, externă) pe această direcție. Din 100 de companii analizate, doar o treime derulează acțiuni legate de sport, adică 30 de companii. Dar suntem totuși pe drumul cel bun – o arată câteva trenduri – precum acela că începem ușor ușor să depășim beneficiile în abonamente la săli de fitness și să vorbim despre programe interne bazate pe sport și viață sănătoasă.”, spune Raluca Mihăilă, Adrenallina Sports PR & more.
Din cele 100 de companii analizate, doar 20% derulează programe de comunicare internă care încurajează sportul/ mișcarea/ viața sănătoasă.
Pe primele trei locuri în topul companiilor din Romania implicate în sport sunt:
1. Allianz – Țiriac Asigurări
2. Telekom România
3. BCR
Studiul care a dus la TOP Companii din România implicate în sport a cuprins o cercetare cantitativă (80% din studiu ca pondere) şi una calitativă (20%). The Azores este partener tehnic în realizarea lui.