Cu emoție și curiozitate, putem deschide fereastra minții noastre!
Trăim vremuri complexe, în care practic toti am fost nevoiți să ne reinventăm. Oameni și companii au escaladat filosofia de viață într-un mod numai de ei știut. Mihaela Paraschiv, Corporate Communication & Marketing Manager REHAU Window Solutions Romania, a dezvăluit pentru Revista Cariere modul de reinventare al companiei, implicit al angajaților și al ei, personal. „Filosofia mea de viață este că există alb în orice negru, așa cum există ceva bun în orice întâmplare nefericită. Astfel că, în vremuri tulburi, așa cum au fost ultimii doi ani, putem spune că viața le surâde oamenilor curajoși, care se reinventează. Noi, la REHAU Window Solutions, funcționăm ghidați de un slogan extrem de potrivit acestei situații – Ferestre reinventate pentru viața modernă.
Această reinventare a fost, de fapt, generată de provocările cărora atât noi, indivizii care dau viață companiei, cât și compania în sine a fost nevoie să le ținem piept”, este de părere Mihaela Paraschiv. Ea adaugă că pandemia a fost marcată, în primul rând, la nivelul industriei în care activează, de criza materiilor prime. Aceasta a fost cu atât mai agresivă, cu cât s-a suprapus cu o creștere a sectorului de construcții rezidențiale: „În ciuda unei dificultăți previzibile în ceea ce privește capacitatea de a onora cererea, REHAU Window Solutions a reușit să se adapteze contextului, iar în 2021 putem afirma că am avut un an extraordinar pe segmentul tâmplăriei termoizolante”.
Capacitatea de adaptare, în ADN-ul companiei
Dincolo de dificultățile de pe piața de profil, ultimii doi ani s-au tradus în nevoia de reinventare a companiei din perspectiva lucrului în digital. „Din fericire, digitalizarea era deja în focusul nostru, astfel că am reușit să ne adaptăm rapid, să profităm de metodele de lucru dinamice din online și să scoatem în evidență, o dată în plus, că inovația și capacitatea de reinventare și adaptare se regăsesc în ADNul REHAU”, punctează Mihaela Paraschiv. „Cred cu tărie în zicala Omul potrivit la locul potrivitși consider că echipa REHAU Window Solutions reușește să obțină rezultate extraordinare datorită oamenilor care-i dau viață, oameni potriviți în locul potrivit, hotărâți să își aducă contribuția la dezvoltarea companiei pentru care lucrează”.
În ultimii doi ani, pe fondul pandemiei, tot mai multe persoane au ajuns să-și mute biroul acasă. Astfel, a crescut tot mai mult cererea de produse pentru design interior și reamenajări, generată de nevoia de creare a unui spațiu de lucru optim în propria casă. Odată cu ascensiunea acestui trend, consumatorii și-au dat seama cât de importante sunt calitatea și durabilitatea produselor și soluțiilor alese, care trebuie, de asemenea, să performeze și la capitolul confort. Calitatea, durabilitatea și confortul sunt caracteristicile care au desăvârșit produsele și soluțiile puse la dispoziție de REHAU în cei 70 de ani de existență ai companiei pe piața materialelor de construcții.
S-a reinventat ideea de siguranță în propria locuință
„Economiile la energie au devenit o temă extrem de importantă în industria noastră, iar soluții le companiei răspund cu brio și la acest capitol. Acordăm o atenție sporită și noilor tendințe din piața rezidențială, astfel că ne-am îndreptat atenția și spre soluții de ferestre și uși care să ajute la economisirea spațiului. Compania a creat sistemul de profil SYNEGO SLIDE pentru ferestre și uși glisante, menite să ajute fiecare persoană să exploateze la maximum spațiul de locuit. Nu în ultimul rând, am reinventat ideea de siguranță în propria locuință cu sistemul pentru ferestre și uși REHAU Smart Guard, care este montatat la nivelul profilului și oferă protecție împotriva efracțiilor și descurajează hoții înainte de producerea pagubelor”, punctează Mihaela Paraschiv.
Empatia și smerenia sunt interconectate
În aceste vremuri care ne-au marcat pe toți, dorim să știm cât de importante sunt, valori precum empatia, smerenia, la nivelul companiei în care își desfășoară activitatea Mihaela Paraschiv, dar și în ceea ce o privește. „Din punctul meu de vedere, empatia și smerenia sunt interconectate și înseamnă, în primul rând, să știi să asculți, să vezi dincolo de obstacole, să construiești pas cu pas relații sănătoase.
Aceasta este atmosfera pe care am luptat să o construim în familia REHAU și pe care îndrăznim să credem că am reușit să o construim, date fiind rezultatele noastre bune. Am construit în compania noastră un mediu de lucru plăcut, cu oportunități diverse de dezvoltare și creștere, de care ne bucurăm cu toții, de la echipa de management, până la echipa de execuție. Totodată, oferim o atenție deosebită partenerilor noștri, alături de care ne dorim să creștem și pe care îi susținem constant în procesul lor de dezvoltare”, ne răspunde ea.
În ceea ce o privește, a găsit la REHAU locul ale cărui valori converg cu valorile personale și încearcă să le transmită mai departe celor cu care interacționează. De asemenea, consideră că empatia poate fi extrapolată și în ceea ce privește mediul înconjurător și protejarea acestuia, iar sustenabilitatea este o componentă de bază a activității companiei: „Am fost pionieri în domeniu, iar astăzi, cu fiecare metru de profil livrat, participăm activ la salvarea planetei, prin facilitățile de reciclare in-house și utilizarea de materiale reciclate în procesul de producție pentru întreaga noastră gamă de produse și soluții. Proporția de material reciclat din produsele REHAU Window Solutions variază între 40% și 75% și ne-am angajat să o creștem continuu”.
„Pentru mine leadershipul stă în puterea interioară”
Dorim să mai știm de la Mihaela Paraschiv dacă există o „rețetă secretă” în ceea ce privește un leadership mai bun. „Mulți dintre noi caută în exterior rețeta leadershipului, însă pentru mine leadershipul stă în puterea interioară. Înseamnă puterea spirituală și personalitatea care pot fi erodate zilnic de factorii externi. Cu cât este mai adâncă această erodare, cu atât este mai mare provocarea de a reuși să rămâi empatic și smerit”, răspunde ea cu sinceritate.
Recunoaște că familia a fost cel mai important contributor în modelarea personalității ei și a ajutat-o să-și dezvolte abilități care ulterior i-au definit și cariera profesională: „Leadershipul nu are vârstă, însă consider că începe din fragedă pruncie. Leadershipul este un proces de învățare continuă și fiecare deține propria sa rețetă. Le sunt recunoscătoare tuturor celor cu care am interacționat atât pe plan personal, cât și profesional, pentru că am învățat de la fiecare cel puțin un lucru prețios”.
Care este principala provocare a viitorului, spre ce va „deschide fereastra” compania? Și, de ce nu, spre ce va deschide ea fereastra – metaforic vorbind bineînțeles. „Echipa REHAU Window Solutions deschide fereastra spre ascultare și înțelegere a nevoilor clienților, partenerilor și utilizatorilor produselor noastre. Ferestrele joacă un rol foarte important în viața noastră, atât acasă, cât și la birou, astfel că este foarte important să explicăm pe întregul lanț valoric ce plus valoare aducem prin soluțiile noastre. Compania funcționează sub deviza Create Difference. Grow Business, astfel că, din punctul nostru de vedere, diferențierea este cheia succesului pe piața de ferestre.
În 2022, vom continua să urmăm drumul nostru de omnichannel provider, un one-stop-shop al soluțiilor pentru uși și ferestre”, răspude Mihaela Paraschiv. Personal, consideră că s-a angajat să aducă energie și unicitate în fiecare proiect pe care-l dezvoltă. Să împrumute o parte din efervescența ei brandului pentru care lucrează. „Prin această abordare, vreau să deschid o fereastră către această categorie de produse și soluții din industria de construcții, care nu a mai fost deschisă până acum. Sau dacă a mai fost deschisă în trecut, să fac o diferență în prezent”. Își mai dorește ca durabilitatea, calitatea și confortul pe care le pun la dispoziție soluțiile companiei să fie resimțite de toți cei implicați, de la echipa internă, până la colaboratori, parteneri și client final. Și acest lucru se poate realiza, după cum subliniază, doar împreună, mai ales cu sprijinul echipei cu care lucrează, fie pe plan local, fie cu echipa internațională.
Nu în ultimul rând, Mihaela Paraschiv definește clar filosofia de viață a reinventării, de fapt: „Viitorul nu este doar alb sau negru, doar bun sau rău. Viitorul înseamnă provocări și oportunități cărora cu emoție și curiozitate le putem deschide fereastra minții noastre”.
Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 276
Pentru abonare, click aici