Creația de produs între artă și tehnică. Inovația implementată în România
Pasagerii tuturor aeroporturilor cu trafic internațional din România s-au întâlnit cu Art&Craft, brandul care dă direcția pentru piața de suveniruri și de cadouri cu personalitate românească și care aduce acea prospețime a produselor pe care o simțim de cum pășim în Vest.
O companie cu apetit pentru inovație, Art&Craft vinde și creează încă din 2003 suveniruri cu un impact vizual rapid, datorită debutului pe aeroportul Henri Coandă, acoperind un gol real din piața conexă turismului, și anume piața cadourilor de destinație. Evoluția lor a fost una spectaculoasă, ajungând azi lideri de piață și orientându-se în ultimii 7 ani spre dezvoltarea de mărci proprii și design de produs.
Echipa Art&Craft este alcătuită din oameni cu viziune, a căror creativitate și deschidere a dus la dezvoltarea a peste 9 branduri românești cu o gamă largă de categorii de produse.
Puține companii românești se pot lăuda cu un laborator de creație și design, cu oameni dedicați ce modelează și influențează estetica produselor, iar în Art&Craft acest laborator există și are obiectiv câștigarea și satisfacția clientului. Andreea Olteanu, director creativ al departamentului de design din Art&Craft, are un careu de 4 ași, 4 creativi ce depun efort și suflet pentru a „rupe” colțuri de frumuseți românești comprimate în suveniruri, aducând în permanență produse noi în colecțiile companiei.
Designul se trăiește, începe cu o schiță, dar prinde viață atunci când el răspunde unei dorințe pe care o anticipezi în piață, când îmbină complet așteptările estetice cu solicitările tehnice și adaugă acel element care ține de comercial.
Designul de produs poate reprezenta concept complet, dar în egală măsură este implicat în dezvoltarea ambalajelor, a mărcilor, a campaniilor. Unitatea mesajului pe care brandul îl transmite și coerența în asocierea la raft a articolelor sunt criteriile care duc la decizii de business strâns conectate cu eficiența afacerii.
Toate brandurile cunoscute au pe eticheta “designed in…”, indiferent că ne referim la Școala Italiană sau la o bună parte din tehnologia cu concept în USA. România are nevoie de “designed in România” pentru a intra ca jucător în piața de desfacere globală.
Vlăduț, mascota simbol pentru România
Un exemplu relevant pentru definiția designului de produs, așa cum este el văzut de Art&Craft, este păpușa Vlăduț din brandul deja bine-cunoscut Vlăduț’s Story. Jucăria-păpușă Vlăduț s-a născut din pasiune și cucerește instant copiii și deopotrivă părinții, fiind un personaj demn de notorietate internațională, cu priză la publicul larg. Un efort susținut de 9 luni ce a implicat graficieni, design 3D, cusături, recuzită, schițe tehnice, paletar textil, dimensionare la scară reală și alte caracteristici, toate acestea l-au creat pe Vlăduț – un produs 100% românesc.
Astfel, România are ce nu avea până acum, o mascotă suvenir simbol cum au și alte țări, precum Don Quixote – Spania sau Pinocchio – Italia. Acum, Vlăduț-România este disponibil în magazinele Art&Craft din aeroporturile din România și din Băneasa Shopping City, precum și online pe www.artandcraft.ro.