CIO Council National Conference 2017: cel mai rău lucru pe care îl poţi face este să nu faci nimic!
La CIO Council National Conference 2017, conferinţa organizată de CIO Council şi Revista CARIERE, cel mai important eveniment dedicat managerilor din IT, care a avut loc săptămâna trecută, au fost abordate cele mai interesante subiecte legate de modul în care revoluţia digitală ne influenţează vieţile şi afacerile.
Află aici toate detaliile de la acest eveniment: CIO Council National Conference 2017 – O enciclopedie despre tehnologie, condiția umană în raport cu transformările digitale și lucrurile care vor revoluționa lumea
L-am rugat pe unul dintre speakeri, Bogdan Tudor, vicepreşedinte CIO Council si CEO Startech Team, să aprofundăm unul dintre subiectele dezbătute pe scena evenimentului: cum se pot adapta companile cu tradiţie la transformările aduse de era digitală?
"Orice companie, indiferent de industrie, trebuie să fie la curent cu evoluţia tehnologică din industria proprie, să identifice componentele care îi pot influenţa major evoluţia în piaţă, să decidă ce i se potriveşte şi să se îndrepte înspre tehnologia adaptată nevoilor proprii. Cel mai rău lucru pe care îl poţi face este să nu faci nimic", a declarat Bogdan Tudor pentru Revista CARIERE.
Iar unul dintre cele mai populare exemple de companii care au fost pe val într-o anumită perioadă, dar care nu s-a adaptat la tendinţe, ignorând practic ce se întâmplă în jurul ei, este Nokia. Producătorul de telefoane de origine finlandeză a fost atât de popular în anii '90 şi 2000 încât liderii companiei s-au culcat pe o ureche şi au crezut că dacă nu schimbă nimic atunci nimic nu se va întâmpla. A fost cea mai mare eroare, care a dus la prăbuşirea companiei!
Asta pentru că digitalizarea şi apariţia unor noi tehnologii destinate maselor a schimbat industria telefoanelor mobile. Astfel, în 2013, CEO-ul Nokia de-atunci, Stephen Elop, a rămas în istorie şi în manualele de marketing pentru următoarea frază pe care a rostit-o în lacrimi la conferinţa de presă în care a anunţat că Microsoft va prelua diviza mobile a companiei sale: "Nu am făcut nimic greşit, dar cumva am ajuns să pierdem".
Lecţia Nokia
Ce învăţam de aici? Tehnologia te ajută să devii mai eficient, să acoperi nevoi care până acum aveau nevoie doar de forţă de muncă umană, să îi cunoşti mai bine şi să comunici mai îndeaproape cu clienţii tăi. Este un aliat, cu condiţia să o tratezi ca atare.
"Tehnologia este un prieten, atât timp cât o tratezi ca pe un prieten, te interesezi de evoluţia ei, îi acorzi respect şi colaborezi cu aceasta. Dacă o ignori, se va năpusti asupra ta extrem de violent", mai ales în cazul în care concurenţii tăi îţi suflă în ceafă, ne-a explicat Bogdan Tudor.
Cum schimbă transformarea digitală modul în care o companie îşi face strategia
Mai mult ca oricând, în acest moment, companiile au nevoie de un aliat de nădejde, indiferent că acesta este departamentul IT intern sau o companie externă, ne-a precizat Bogdan Tudor.
"Primul pas este o analiză a modului de funcţionare a companiei în interior şi o recunoaştere detaliată a oportunităţilor existente în exterior din punct de vedere tehnologic. În acest fel, strategia va lua apoi în considerare oportunităţile identificate, priorităţile companiei şi mai ales capabilitatea de absorbţie a organizaţiei", a punctat acesta.
Oamenii rămân piesele centrale ale puzzle-ului
Însă cum vine treaba: oamenii se "învârt" după tehnologie sau invers? Bogdan Tudor subliniază faptul că stâlpii inovării digitale rămân totuşi oamenii, în special cei "care înţeleg tehnologia şi care o pot pune în sprijinul afacerilor". "Oamenii sunt cei care asigura liantul între afacerea ta şi oportunităţile tehnologice", a continuat acesta.
Dar ce urmează? "Apoi ai nevoie de un proces de analiză foarte bine pus la punct, care să identifice ce se poate face şi mai ales cum şi în cât timp. Aşa cum există multe oportunităţi există şi mult "bloatware", astfel încât riscul de a investi într-o direcţie greşită este considerabil", a mai spus Bogdan Tudor.
În plus, un alt stâlp este procesul de execuţie în interior. "Orice tehnologie se blochează uneori din cauza procesului de adopţie şi ai nevoie de susţinere totală la toate nivelele în interiorul organizaţiei pentru a transforma o iniţiativă într-un succes", a încheiat Bogdan Tudor.
Credit foto: Daniel Tolea, paparatzi.ro