Beneficiile strategiei de employer branding ale companiei CER Cleaning Equipment, filiala de producție a grupului Kärcher
„Oamenii din compania noastră sunt cei care fac posibil succesul”
Alfred Kärcher
CER Cleaning Equipment, filiala de producție a grupului Kärcher, a implementat, încă de la începutul anului 2020, o nouă strategie de employer branding care susține comunicarea deschisă și eficientă, atât la nivel intern, cât și în relațiile cu viitorii angajați. Scopul strategiei este de a valorifica abilitățile fiecărui angajat și de a-l susține în procesul de dezvoltare profesională. Motivarea și recompensarea oamenilor din cadrul companiei sunt esențiale, astfel, CER Cleaning Equipment vine în întâmpinarea lor cu o serie de beneficii special create pentru ei.
Cele trei valori care stau la baza companiei și după care își ghidează activitatea sunt performanța, inovația și calitatea, elemente care, treptat, au devenit și valorile angajaților.
Noua strategie, realizată împreună cu agenția de comunicare Ideologiq, pune în prim plan dezvoltarea companiei concomitent cu dezvoltarea angajatului. Astfel, compania oferă burse lunare pentru angajații care își finalizează studiile liceale sau universitare, având totodată oportunitatea de a aplica pentru poziții care se află peste nivelul lor actual de experiență, atât timp cât se califică pentru toate celelalte criterii. De la începutul anului și până în prezent au fost promovați astfel aproape 30 de angajați, către departamentele: Logistică/Magazie, Calitate, Producție/Mentenanță/Inginerie.
Mai mult, angajații care sunt interesați să aplice pentru alte poziții vacante, o pot face chiar în timp real. Pe ecranele televizoarelor din interiorul fabricii sunt publicate toate job-urile noi disponibile. Compania susține dezvoltarea profesională individuală, fiecare angajat are opțiunea de a se înscrie, la cerere, în programul de schimb de experiență interdepartamental, disponibil pentru o perioadă de 2 – 5 zile pe an.
„Cele trei valori care ne ghidează activitatea, performanța, inovația și calitatea, au devenit și valorile oamenilor din compania noastră, iar acest lucru nu poate decât să ne bucure. Fiecare angajat contribuie la succesul companiei prin implicarea voluntară în dezvoltarea produselor furnizate de noi. Rolul nostru este de a crea pentru ei oportuntăți de avansare și proiecte care să îi loializeze și să îi motiveze”, a declarat Ion Bican, Director General, CER Cleaning Equipment.
CER Cleaning Equipment este lider în inovație și setează noi standarde în materie de tehnologie, service și design cu scopul de a aduce beneficii clienților și de a răspunde tuturor nevoilor. Filiala de producție din Curtea de Argeș are o capacitate de peste 1 milion de aspiratoare realizate pe an, concepute pentru întrebuințări casnice, dar și profesionale.
„Valorile CER Cleaning Equipment nu se referă doar la companie, ci și la oamenii care fac parte din ea. Angajații noștri contribuie semnificativ la atingerea celor mai înalte standarde în ceea ce privește performanța, inovația și calitatea produselor pe care le furnizăm. Tocmai de aceea, suntem atenți la nevoile lor și pregătiți să le oferim tot ce au nevoie pentru a fi motivați pe tot parcursul dezvoltării lor profesionale”, a declarat Mădălina Roman, CFO, CER Cleaning Equipment.
Tot ca parte din beneficiile strategiei de employer branding, fiecare angajat are acces la produse de curățare Kärcher, pentru a le folosi în scop personal pentru o perioadă de 2-5 zile. Prin proiectul intern ”Kärcher în viața noastră”, inițiat în luna ianuarie a acestui an, s-au pus la dispoziția salariaților 16 aparate Kärcher, ulterior ajungând chiar la 20 de aparate, pe care angajații au avut ocazia să le testeze, pentru ca apoi să ofere un feedback. Până acum au participat aproape 150 de angajați.
În cadrul companiei, înțelegerea procesului de dezvoltare este fundamental, astfel angajații au la dispoziție toate uneltele de care au nevoie pentru a-și putea îmbunătăți nivelul de performanță profesională. CER Cleaning Equipment oferă inclusiv bonusuri pentru fiecare recomandare de angajare venită din partea celor care fac deja parte din echipă. Astfel, până în acest moment, au fost propuse aproximativ 200 de recomandări, dintre care 90 de persoane au fost deja angajate.
„La CER Cleaning Equipment fiecare angajat contează, iar aceste beneficii subliniază cel mai bine acest lucru. Cred că orice companie de succes are alături oameni competenți, dornici să experimenteze și să evolueze, și cu siguranță așa sunt și oamenii din cadrul companiei noastre”, a adăugat Silvia Baba, HR Manager, CER Cleaning Equipment.
La începutul lunii decembrie va avea loc lansarea programului Employee Value Proposition, care are scopul de a recompensa cei 550 de angajați CER Cleaning Equipment, dar și pe cei care se vor alătura echipei pe parcurs.
Astfel, CER Cleaning Equipment în colaborare cu agenția de comunicare Ideologiq, au realizat o platforma web și două aplicații mobile disponibile pentru Android și IOS, cu ajutorul cărora, angajații pot realiza misiuni și acumula puncte. Scopul acestor misiuni este de a îmbunătăți procesul de lucru, dar și relațiile colegiale. Punctele acumulate le oferă apoi posibilitatea de a-și achiziționa premii dintr-o gamă largă de produse: obiecte Kärcher, cursuri și traininguri sau activități de relaxare.
Brand-ul CER Cleaning Equipment aparține grupului Kärcher, lider mondial în domeniul tehnologiei de curățare. Compania are 13.027 de angajați, în peste 120 de companii din 70 de țări. Cele peste 50.000 de puncte de lucru asigură furnizarea neîntreruptă a clienților din întreaga lume. Compania Kärcher este cunoscută și pentru implicarea în diverse proiecte de responsabilitate socială. Astfel, în colaborare cu Global Nature Fund, au înființat în anul 2012 inițiativa „Apa curată pentru lume”. În contextul inițiativei, grupul Kärcher susține financiar organizația Global Nature Fund în construirea unor instalații de filtrare ecologică pentru tratarea apelor, în special în țările în curs de dezvoltare.
Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 269
Pentru abonare, click aici