Angajaţi români pregătiţi ca în sistemul universitar
Pentru companiile care activează într-o lume tot mai conectată a apărut necesitatea unei adaptări permanente la preferințele clienților, dar și de a acoperi cât mai multe aptitudini prin angajarea de oameni cu diverse specializări și abilități. Aceasta este și situația Competence Call Center, una dintre principalele companii de Business Process Outsourcing din Europa. Cu experiență internațională de 19 ani în domeniul soluțiilor de customer, firma și-a deschis primul sediu din România în 2008.
Peste 5.500 de angajați lucrează în cele 16 sedii localizate în opt țări. Ei se ocupă de rezolvarea problemelor consumatorilor prin intermediul apelurilor telefonice, comunicării prin e-mail, chat și platforme social media, dar și prin activități de tip back-office.
În România, compania are un sediu în București, unde funcționează pe trei etaje, cu o echipă de 500 de oameni. De asemenea, în 2014, firma a deschis cel de-al doilea sediu, la Brașov, unde operează cu 200 de angajați. În țară, compania are clienți din industria telecomunicațiilor, travel și energie.
„Sediile companiei se remarcă prin spații de muncă moderne. Avem echipe motivate și implicate, care beneficiază de oportunități de formare în aria de customer service, alături de alte posibilități de dezvoltare a carierei, precum și de flexibilitate în programul de lucru în cadrul acestui business de talie internațională”, explică Heiner Witte, Call Center Director, CCC Holding.
Academie, colegiu, universitate
Mai exact, compania încurajează evoluția, inovarea și oportunitățile, bazându-se pe un sistem de motivare, cu metode clare de atingere a targetului și monitorizare a angajaților. Firma a creat un program de instruire și educație internă, Campusul CCC, care oferă o abordare de învățare mixtă odată cu oportunități de formare, cu accent pe implementarea cu succes a cunoștințelor în viața profesională de zi cu zi. Programul de formare internă oferă posibilitatea ca fiecare să-și dezvolte personalitatea, în plus față de transferul specific de cunoștințe.
Campusul CCC este împărțit pe trei categorii: academie, colegiu și universitate. Academia Competence este destinată tuturor angajaților companiei și include cursuri care se concentrează pe competența profesională și de comunicare a angajaților. Mai mult, diferite activități sunt oferite în afara programului de lucru.
Colegiul Competence este dedicat asistării angajaților care lucrează în calitate de consultanți pentru clienți și trec la funcții superioare, manageriale. Colegiul își propune, de asemenea, să ajute persoanele care nu au experiență în call-center să se integreze cu succes în mediul profesional al acestuia.
Pe lângă formarea profesională, accentul se pune pe o formare structurată și un proces de follow-up consecvent cu activitatea zilnică. „Prin analize constante, sunt identificați angajații promițători, pe care îi însoțim continuu pe parcursul carierei lor în cadrul companiei. Pe termen lung, putem asigura, de asemenea, succesul CCC prin instruirea unor junior executives calificați”, mai spune Heiner Witte.
Universitatea Competence se adresează managerilor echipelor operaționale și angajaților din echipele de suport. În plus față de instruirile interne, participanții beneficiază de formări asigurate de furnizori externi, pe subiecte dedicate, pentru a răspunde pe termen lung cerințelor în schimbare din industrie.
„După mulți ani de funcționare pe piața românească și crearea de experiențe în comunitatea antreprenorială, am observat evoluții și îmbunătățiri semnificative. În ultimul deceniu am avut ocazia să realizăm proiecte de anvergură cu partenerii noștri, să obținem premii care recunosc competențele echipei noastre remarcabile”, afirmă directorul Call-Center-ului.
În decursul celor zece ani de activitate în România, Competence Call-Center a câștigat nouă trofee în cadrul singurei competiții dedicate industriei din România, Romanian Contact Center Awards. Premiile au vizat performanțele companiei, dar și competențele angajaților.
CCC recrutează, în prezent, peste 100 de angajați cu experiență în customer service, care să devină membri ai echipelor din București și Brașov. CCC București și Brașov caută în mod special persoane cu abilități lingvistice în limbile germană, franceză, spaniolă, italiană și română, care să susțină serviciile de back office în toate aceste limbi.
Articol preluat din numărul 238/iunie 2017 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici