Adaptarea la un job nou. Sfaturi și avertismente
Există o perioadă de adaptare la noul job care, pentru un nou venit presupune, pe de o parte, efortul de a-și dovedi competența profesională, iar pe de altă parte, efortul de a-și însuși cultura organizațională și de a stabili relațiile interpersonale. Această perioadă poate fi mai greu sau mai ușor depășită. Adaptarea variază, ca durată, de la câteva zile până la câteva luni, în funcție de capacitatea individului, de putința lui de a-și adecva propria personalitate la cea a grupului, cât și de sprijinul oferit de către organizație în ceea ce privește familiarizarea cu noile condiții de activitate, cu acomodarea în noul grup de colegi sau cu crearea sentimentului de utilitate și apartenență.
Sfaturi
Nu subestima puterea de a fi nou. Da, aveți multe de făcut și trebuie să vă stabiliți o nouă reputație aici, dar aduceți și o nouă perspectivă și, probabil, aduceți experiență din alte companii sau locuri de muncă. Încercați să transformați acest lucru în energie proaspătă, idei noi și inițiativă care vă va face să ieșiți în evidență printre noii colegi.
Nervii despre prima ta zi la un nou loc de muncă sunt normale, dar nu-i lăsa să se simtă mai bine decâ tine. Dacă se întâmplă să aluneci, explică pur și simplu că ești nervos și încearcă din nou. Cei mai mulți oameni vor înțelege.
De asemenea, cunoașteți zona din jurul locului de muncă. Nu trebuie să faceți asta în prima zi, dar, pe măsură ce vă simțiți confortabil, luați un alt traseu acasă. Întrebați-vă colegii despre restaurantele preferate sau explorați dvs. De fapt, solicitarea de informații de la noii colegi despre restaurantele bune din apropiere este o modalitate excelentă de a începe o conversație și de a cunoaște unii oameni.
Personalizați spațiul de lucru puțin, dacă este cazul. Un cuțit bun bine ales poate face ca un birou nou să fie mai familiar și să servească ca un spărgător de gheață cu noii colegi.
Nu renunța prea repede. Ar putea fi o treabă perfectă pentru tine dacă îi dai o șansă.
În general, alegeți-vă vestimentașia în funcție de modul în care se îmbracă alții, fie că sunt blugi și adidași sau costume și pantofi. Excepția este dacă noul dvs. rol înseamnă să vedeți oameni pe care ceilalți din biroul dvs. nu îi văd. Dacă sunteți parte din echipa de vânzări sau executivă, de exemplu, relaționați cu clienții sau investitorii pe care echipajul de back-office nu îi văd, îmbrăcați-vă corespunzător.
Întotdeauna îmbrăcați-vă profesionist pentru interviu. Dacă nu sunteți sigur, alegeți-vă o vestimentație profesională pentru prima zi și ajustați stilul după ce ați avut timp să vă uitați în jur.
Îmbrăcați-vă în funcție de îndatoririle dvs. Indiferent dacă urcați scările spre acoperiș, sapați șanțuri sau mergeți la ședințe în spatele unui birou, îmbrăcați-vă în mod corespunzător.
Avertismente
Curățați după dvs în camera de pauză. Nu lăsați hrana în frigider să se strice.
Păstrați-vă comportamentul, vestimentația și maniera profesională; Mai ales la început, până când veți simți atmosfera și cultura în noul loc de muncă.
Aveți grijă să nu folosiți expresii care ar putea fi ofensatoare, rasiste sau altfel "incorecte din punct de vedere politic" la locul de muncă.
Experiența este minunată, dar nu presupuneți că noua dvs. companie funcționează la fel ca vechea dvs. companie. Faceți efortul pentru a afla ce este diferit sau nou. Nu spuneți niciodată: "Noi nu am făcut lucrurile așa în locul în care am lucrat."