„Nu vor avea voie să vândă compania”. Mesajul fondatorului Alexandrion către fiii săi
Nawaf Salameh declară că i-a cooptat deja în afacere pe doi dintre fii săi.
“Alexandrion Group, chiar dacă se dezvoltă, va rămâne o companie de familie. Aceasta va fi transmisă din generație în generație, iar fiecare dintre noi va munci, de fapt, pentru generația viitoare. Deja, pe doi dintre fii mei i-am adus alături de mine și vor învăța cum să conducă un business. Nu vor avea voie să vândă compania, ci doar să muncească și să o facă mai înfloritoare pentru urmașii mei și ai lor”, a declarat fondatorul Nawaf Salameh, Chairman al Alexandrion Group.
În cadrul noii structuri anunțate va exista o separare a rolurilor între Președinte și CEO.
Rolul CEO-ului este preluat de actualul vicepreședinte, Stelios Savva, care va fi responsabil pentru formarea, implementarea și monitorizarea strategiei pentru întregul grup, la nivel global.
Savvas Charalampous, în calitatea sa de CFO, va coordona operațiunile financiare ale întregului grup.
Grupul deține birouri și filiale în România, Cipru, SUA, Brazilia și Grecia și activează în prezent în domeniile: producție și distribuție de băuturi spirtoase și vinuri, în cel al materialelor de construcții și în cel imobiliar, în sectorul agricol și în turism.
Mai mult, conducerea a anunțat că procedurile pentru investițiile din Statele Unite ale Americii, acolo unde va fi construită și o nouă distilerie, sunt aproape de finalizare. Investiția în noua fabrică din statul New York se ridică la aproximativ 100 de milioane de dolari, iar producția va fi destinată pieței americane.
Jumătate dintre afacerile de familie din România reușesc succesiunea la a doua generație
Nawaf Salameh a venit în România în urmă cu 34 de ani pentru a studia medicina. Cu toate acestea, a renunțat la medicină atunci când a sesizat o oportunitate de câștig în comerț. Povestea Alexandrion în România a început în anul 1994, odată cu mutarea businessului din Grecia. Inițial, băuturile au fost importate din Grecia, primele sticle de Alexandrion de la fabrica din Prahova fiind produse în anul 1997.
Jumătate dintre afacerile de familie din România reușesc succesiunea la a doua generație de patroni, relevă un studiu făcut de compania de consultanță și audit EY, anul trecut, și numit „Barometrul afacerilor de familie din România”. În aproape toate domeniile există câte o afacere de familie ce poate fi un exemplu. În retail pe zona de bricolaj îi avem pe frații Dragoș și Adrian Pavăl, în zona de industrie, imobiliare și turism îi avem drept exemplu pe frații Marius și Emil Cristescu, iar în domeniul hotelier regăsim familia Copos, în domeniul suplimentelor alimentare familia Mitocaru cu brandul Alevia. În IT soții Florin și Măriuca Talpeș au dezvoltat și ei o afacere prosperă și un produs pe care îl folosesc giganți IT din toată lumea. În multe cazuri, afacerile puse pe picioare de părinți au fost preluate cu succes de către fiii și fiicele fondatorilor sau urmează ca acest lucru să se întâmple.
Vă invităm să rămâneți alături de noi!
Sunteţi de acord să vă abonaţi la newsletter-ul nostru?
*Datele personale prelucrate pot fi: nume, prenume, adresa de e-mail, funcția pe care o dețineți în companie, numărul de telefon. Citiţi AICI mai multe informaţii despre prelucrarea datelor personale.