Asistentul virtual IRIS, visul angajaților și al oamenilor de HR devenit realitate
Chatbot-ul de HR lansat, zilele trecute, de Romanian Software preia de pe umerii specialiștilor de resurse umane toate task-urile administrative, care consumă mult timp, și stă la dispoziția salariaților, cărora le răspunde rapid și le pune la dispoziție documente, 24 de ore din 24, 7 zile din 7
***
Automatizarea proceselor de resurse umane și folosirea chatboților în HR sunt decizii care pot spori semnificativ productivitatea angajaților din departamentele de resurse umane, în timp ce datele sunt strânse și analizate mai rapid și eficient. Mai mult, interacțiunea cu salariații din companie este mai ușoară și se face în timp real, la orice oră, indiferent de țara sau de continentul unde se află membrii echipei tale. Chatbotii în HR ajută organizațiile să facă economii semnificative de costuri per angajat și să-și îmbunătățească fluxurile de personal, astfel încât specialiștii HR să se poată ocupa de lucrurile cu adevărat importante.
Recent, Romanian Software, unul dintre liderii pieței din România în dezvoltarea și implementarea de soluții software pentru departamentul de resurse umane, a lansat asistentul virtual IRIS, care automatizează munca specialiștilor HR și îmbunătățește experiența angajaților. Aplicația este una de tip chatbot, având la bază inteligența artificială în cloud, care îi permite să învețe, să se dezvolte și se adapteze nevoilor specifice ale fiecărei companii.
”Ultimele luni au pus companiile în fața multor provocări, de la schimbarea spațiului de lucru și administrarea resursei umane, până la recalcularea și gestionarea mai eficientă a bugetului. Încă de la primele semne ale crizei sanitare, am fost foarte atenți la nevoile din piață și ne-am calibrat rapid proiectele de lucru pentru a veni în sprijinul companiilor. Astfel, în plină pandemie, am dezvoltat și lansat aplicații noi pentru a ajuta firmele să țină sub control bugetele și să își facă scenarii de revenire, dar și să își optimizeze procesele de HR și să comunice mai eficient cu angajații care lucrează de acasă. Este vorba despre chatbot-ul IRIS și o aplicație de bugetare, care ajută companiile să își construiască bugetul în avans sau să își recalculeze bugetele în funcție de noile obiective de business. Aplicația le oferă un avantaj companiilor, mai ales în situații imprevizibile, atunci când managerii trebuie să ia rapid decizii pentru a proteja angajații și afacerile”, a precizat Aurelian Chitez, Director de vânzări Romanian Software.
IRIS, o aplicație intuitivă, ușor de folosit
Asistentul virtual IRIS ajută specialiștii HR să-și crească productivitatea, iar pe angajați să devină autonomi, chiar dacă lucrează de la distanță sau de la birou. Tehnologia folosită la dezvoltarea lui IRIS îi permite să învețe să automatizeze noi procese de resurse umane și să se adapteze în funcție de nevoile fiecărei organizații. Cel mai mare avantaj pentru departamentele de HR este acela că preia task-urile administrative care consumă mult timp, cum ar fi eliberarea de adeverințe, aprobarea diverselor cereri, gestionarea timpului de lucru al angajaților. Pentru angajați, IRIS este că un vis devenit realitate, pentru că ei au acum la dispoziție 24/7, un asistent personal care le răspunde rapid și care le pune la dispoziție documentele de care au nevoie. Prin intermediul lui IRIS, salariații pot solicita fluturașul de salariu, își pot verifica zilele de concediu efectuate sau rămase, pot depune sau anula cereri de concediu sau își pot face singuri pontajul.
Aplicația este intuitivă și ușor de folosit. ”Într-adevăr, tehnologia din spatele aplicației este foarte complexă, de ultimă generație, însă tocmai acest lucru o face user-friendly și le asigură utilizatorilor experiențe interactive de cea mai bună calitate. Tot ce trebuie să facă un utilizator pentru a iniția o conversație cu IRIS este să dea click pe pictogramă și apoi să scrie mesajul”, a explicat Aurelian Chitez.
Pentru a face comunicarea cu angajații și mai eficientă, IRIS a învățat să răspundă atât în limba română, cât și în engleză și se adaptează în funcție de limba pe care utilizatorul a ales-o la autentificarea în platforma colorful.hr.
O investiție care se adresează tuturor companiilor, indiferent de industrie sau dimensiune
Chatbot-ul IRIS a fost creat astfel încât să fie compatibil cu orice tip organizație, rolul lui fiind acela de a prelua din sarcinile repetitive care îngreunează activitatea departamentului de resurse umane. Așadar, orice companie care vrea să optimizeze munca specialiștilor HR și să investească într-un spațiu de lucru modern pentru angajați, poate implementa asistentul virtual. Tocmai pentru că obiectivul este de a ajuta cât mai multe companii cu activități diverse să-și automatizeze procesele de resurse umane, IRIS poate fi personalizată în funcție de specificul fiecarei organizații.
Ce condiții ar trebui să îndeplinească o companie astfel încât IRIS să fie o investiție profitabilă? ”Nevoia de a lucra cu un chatbot de HR ar trebui pusă într-o altă paradigmă. Trebuie să ne uităm la cum evoluează lucrurile într-un context mai larg. Și ceea ce observăm, în ultimii ani, este tendința de digitalizare a proceselor, pentru a elimina pe cât posibil interacțiunea umană și pentru a face munca mai eficientă și productivă. Oamenii folosesc deja asistenții virtuali în viață de zi cu zi, de ce să nu o facă și la job? Noile generații de angajați, care sunt tech native, își doresc să lucreze cu inovații tehnologice care le permit o oarecare independența la locul de muncă. Cred că organizațiile moderne, care pun accent pe experiența oferită angajaților, vor avea mai mult succes în a atrage și reține talentele”, afirmă Directorul de vânzări al Romanian Software.
Iar asistentul virtual IRIS, alături de suita de soft-uri și servicii HR dezvoltate de Romanian Software, continuă el, vine să sprijine companiile care vor să investească în digitalizarea și optimizarea proceselor de resurse umane. Este vorba despre platforma colorful.hr, care automatizează toate procesele cheie de HR: recrutare, administrare de personal, pontaj electronic, salarizare, training, evaluarea competențelor, spațiul personal al angajatului, comunicare internă, managementul documentelor, dar și despre serviciile de externalizare salarizare și administrare de personal, recrutare și leasing de personal și consultanță legislativă.
Schimbarea care poate menține o organizație competitivă
În prezent, toate companiile au implementat soluții software în activitatea de zi cu zi, indiferent că vorbim de angajați care lucrează de acasă, de ședințe și interviuri online sau întâlniri cu clienții. S-a creat contextul potrivit pentru ca organizațiile să adopte cultura digitalizării și să investească în automatizarea HR-ului. ”Pentru că au depins de tehnologie în perioada izolării, pentru a ține legătură cu angajații și cu partenerii de business, managerii au învățat să aibă încredere în soluțiile software și au înțeles că este momentul pentru o schimbare majoră în procesele de lucru. Iar schimbarea este văzută nu doar ca o provocare, dar mai ales ca o decizie de business ce poate menține o companie competitivă”, a încheiat Aurelian Chitez.
Romanian Software este unul dintre promotorii digitalizarii în HR. De aproape 20 de ani este un partener al mediului de afaceri, pentru care a dezvoltat soluții de automatizare a procesele de resurse umane, și va continua să dezvolte aplicații care să răspundă nevoilor actuale ale companiilor.