Un român se ocupă de strategia de imagine a Statelor Unite în lume
O companie condusă de un român creează şi implementează strategia de imagine a Statelor Unite în lume.
Departamentul de Stat American (echivalentul Ministerului de Externe din România) a angajat, în 2018, compania Transiris pentru a crea strategia de imagine a Statelor Unite în lume. Afacerea este a românului Silvian Cențiu, iar mai mult de jumătate din personal este în ţara noastră.
Astfel, strategul principal, directorul de creație, coordonatoarea de proiect, și mare parte din echipa proiectului este formată din români, potrivit unui comunicat remis Revistei CARIERE.
Inițiativa de strategie se concentrează în prezent pe Europa și a început cu un proiect pilot în Austria, Cehia, și Ungaria. Strategia urmează să fie finalizată în ianuarie 2019 și va fi urmată de un proiect de implementare. Transiris a fost contractată în exclusivitate pentru strategia acestui proiect, precum și pentru deciziile de a subcontracta unele componente tactice către alte companii locale.
“America, așa cum numim de multe ori Statele Unite ale Americii, nu este doar o țară, ci o idee, un set de principii de viață, un simbol cultural al drepturilor la viață, libertate și căutare a fericirii. Dar imaginea Americii este și sub continuă presiune și critică, atât din interiorul țării cât și din afară. Strategia noastră se concentrează pe crearea unei imagini care reprezintă adevărata America”, a declarat Silvian Cențiu.
Proiectul de strategie de branding este disponibil la: https://www.fpds.gov/ezsearch/fpdsportal?q=19GE5018C0069 (detalii la “View”).
Scurtă biografie
Silvian Cențiu locuiește în California, dar este născut la Brașov, unde a urmat Liceul “Andrei Șaguna”. A studiat în cadrul Universității Politehnice din București, precum și la Universitatea Tehnică din Viena (TU Wien), Universitatea San Francisco (USF), Universitatea Stanford și alte instituții de învățământ superior. De asemenea, a cercetat și predat în cadrul acestor universități, cât și la ASE București și Universitatea Transilvania.
În afara activităților profesionale din marketing, tehnologie, management, și antreprenoriat, Silvian este cunoscut și pentru activitățile sale în dramaturgie, în special cu piesa de teatru “A Transylvanian in Silicon Valley” (“Un Ardelean în Silicon Valley”), pe care a scris-o și a interpretat-o cu succes pe toate continentele, inclusiv în România, la Teatrul Național București și la Teatrul Notarra.
„Tinerii ambiţioși și capabili au toată planeta ca loc de joacă”
Într-un interviu acordat în 2017 Revistei CARIERE, Silvian Cenţiu ne-a spus că nu regretă hotărârea de a fi plecat din România. Ce regretă e „că s-a născut într-o puşcărie” – România lui Ceaușescu – „o societate în care cetăţenii fuseseră transformaţi în sclavi şi prizonieri”.
„M-am repoziţionat geografic, bineînţeles că am trecut prin tot felul de greutăţi. Nu e uşor să te muţi în altă casă, d-apoi în altă ţară. Îţi laşi în urmă prietenii, familia şi ai nevoie să devii competitiv foarte rapid într-o cultură nouă, într-o limbă nouă„, ne-a povestit antreprenorul la acea vreme.
El a explicat că americanii, comparativ cu alte naţiuni, pun un preţ mai mare pe libertate şi pe dreptul de a-ţi decide singur soarta, pe educaţie, pe justiţie, pe familie, pe muncă, pe şanse (cât mai) egale, pe diversitate etc.
Întrebat ce i-ar sfătui pe tinerii care vor să deschidă un business care să depăşească graniţele României, el a răspuns astfel: „O afacere în care tinerii cooperează peste graniţe este nu doar o oportunitate financiară, ci și o mare şansă educaţională. Mediul economic şi cel tehnologic actual sunt afectate prea puţin de micile regrese sociale şi politice recente. Tinerii capabili şi cu ambiţii de realizare au planeta ca loc de joacă.“