Un fost sportiv de performanţă face bani din crearea de amintiri: „Sunt genul de antreprenor care munceşte cot la cot cu echipa lui”
Este genul de lider care inspiră prin propriile fapte. Munceşte cot la cot cu echipa sa şi nu vrea să fie acel şef care se inchide în birou şi e rupt de ceea ce se întâmplă efectiv în compania sa.
Revista CARIERE a vrut să îi descopere povestea, să afle ce îl face să „ticăie”, dar şi ce principii aplică în dezvoltarea business-ului său.
Cum a început povestea Momentos
Ideea unei afaceri cu fotografii pe suport magnetic i-a venit lui Cristian Brînză în 2012, în momentul în care sora lui s-a căsătorit. El a considerat că e o oportunitate bună, căci astfel de servicii aveau succes în Statele Unite și Israel, in timp ce în România piaţa era practic inexistentă.
CITEȘTE ȘI: Povestea lui Mihai Lungeanu, milenialul pentru care antreprenoriatul e un hobby
Investiţia iniţială a fost de 20.000 de euro, bani pe care i-a folosit pentru achiziţia echipamentului și pentru formarea unei echipe de colaboratori. Şi uite-aşa s-a născut Momentos. http://momentos.ro/
Compania a intrat la început pe nișa evenimentelor private – nunți, botezuri, aniversări. S-a extins apoi și pe segmentul evenimentelor corporate – lansări, târguri, festivaluri sau caravane – lucrând cu agenții de PR și BTL, dar și cu clienți direcți. Cu timpul, a introdus și serviciile de cabinele foto, în prezent având 15 astfel de cabine.
Afacerea a avut parte de o dezvoltare susţinută. Cristian Brînză susţine că firma participă la peste 1.000 de evenimente pe an şi estimează o cifră de afaceri de 400.000 de euro pentru anul 2017, targetul pentru 2018 fiind de 500.000 de euro.
Cea mai mare producție de magneți din istoria firmei a fost pentru un eveniment corporate de amploare, unde au fost produse 15.000 de amintiri numai bune de pus pe frigider.
Principii din sport, aplicate în business
Antreprenorul susţine că și-a format echipa pe aceleași criterii pe care le-a învățat din sport, angajații Momentos fiind foști sportivi de performanță.
“Am practicat sportul de performanţă, aşa că am fost obişnuit cu rigoarea şi consecvenţa, acestea fiind şi atributele care mi-au fost de mare ajutor atunci când am început afacerea pe cont propriu.
Pentru mine, succesul reprezintă o călătorie continua, caut mereu să învăţ ceva nou, să mă perfecţionez, să introduc noi servicii către clienţi. Toate acestea m-au ajutat să cresc business-ul la nivelul la care este astăzi", a povestit antreprenorul Revistei CARIERE.
Munceşte cot la cot cu angajaţii
Cristian Brînză susţine că este „genul de lider care inspiră prin acţiune". Dincolo de strategie şi creativitate, el consideră că este important ca angajaţii să te simta alături de ei, nu să fii şeful cu birou separat.
"Am fost şi sunt în continuare genul de antreprenor care munceşte cot la cot cu echipa lui pentru a se asigura că serviciile livrate sunt fără cusur. În plus, consider că atunci când ai succes, este bine să dai înapoi comunităţii de unde ai plecat. De aceea, compania pe care am fondat-o este sponsorul echipei locale feminine de volei, care astazi se numeste CSS 1 Momentos Constanta", spune antreprenorul.
In plus, el a fondat asociaţia "Creatori de amintiri", care va avea rolul de a ajuta copiii, în mod special, să aibă acces la educaţie şi să îi sprijine financiar în dezvoltarea lor personală.
Privind către viitor, Cristian Brînză este încrezător. El pregăteşte pentru 2018 lansarea unui nou produs, numit „video memories”. Dar de ce se va axa pe crearea de amintiri în format video?
"Credem că, în 2018, trend-ul în materie de evenimente vor fi clipurile din ce în ce mai amuzante şi cu multe efecte comice. Oamenii sunt atraşi din ce în ce mai mult de tehnologie şi de lucruri noi, la care ei nu se aşteaptă! Pînă la urmă, pentru asta am înfiinţat Momentos”, a punctat antreprenorul.
Vezi video AICI.