„Nu suntem aici pentru un câștig rapid. Am venit să construim un business stabil”
Cea mai pertinentă întrebare este: de ce să investești într-o țară în care rata de penetrare a serviciilor de fitness nu este la nivelul țărilor din Vest și nu atinge un nivel de două cifre, ca în majoritatea statelor în care fitnessul are o istorie de cel puțin 30 de ani? Totul a plecat de la o viziune: de a dezvolta o afacere de durată în România, de a identifica o nișă cu potențial și de a crește încet, dar sigur. „Noi nu suntem aici pentru un câștig rapid, într-un termen scurt. Am venit pentru a face o construcție, și construcția înseamnă un business stabil, capabil să se adapteze. Noi am adaptat foarte mult conceptul. Față de ceea ce se întâmplă în Franța, în România am făcut niște schimbări foarte rapide încă din 2010, când am implementat pentru prima dată conceptul”, explică Delia Iliasa, General Manager al Club Moving România.
Citește și Învingătorii nu renunță, iar cei care renunță nu ajung învingători
În opinia ei, deschiderea primului Club Moving din România, în primăvara lui 2010, a coincis cu nevoia de reorganizare a oamenilor în fața crizei: au început să mănânce mai sănătos, se gândesc mai mult la viitor – nu doar la ziua de mâine, dar și la viitorul ceva mai îndepărtat – și vor să se bucure de timp liber, dar nu oricum, ci de unul de calitate, care le aduce plusvaloare. Iar serviciile Club Moving România au fost adaptate nevoilor omului care a trecut prin criză și și-a învățat lecția.
Opt cluburi în șase ani
În cei peste șase ani de când este prezentă în țara noastră, compania a reușit să dezvolte două concepte: Club Moving, care numără patru cluburi și care se adresează oamenilor de peste 35 de ani care își fac planuri pe o perioadă medie, și Moving Express, care numără tot patru cluburi, dar care se pliază pe nevoile tinerilor de peste 16 ani, care vor să facă şi sport, dar și să socializeze.
Citește și Cum îţi păstrezi energia, odată cu venirea toamnei
Au deschis primul centru în Otopeni, în 2010, căruia mai târziu i-au urmat Club Moving Iași, Cluj, în 2012, și din nou, București, în 2013. Primul Moving Express a fost deschis la Ploiești, după care, în 2014, a ajuns și în orașele Bacău, Craiova și București (în Militari). Pentru că vorbim despre abonamente pe un an, prețul pe o lună la Club Moving variază între 50 și 65 de euro în funcție de orașul în care se află clubul de fitness, în timp ce abonamentul pe o lună la Moving Express variază, tot în funcție de centru, între 20 și 45 de euro. „Abordarea colegilor mei din Moving Express este mult mai tinerească, mai adaptată nevoilor categoriei de vârstă spre care ne uităm. La Club Moving, este o abordare mai formală. Relația dintre personalul clubului și client se formează în timp. Club Moving sunt cluburi all inclusive, care au și piscină”, potrivit General Managerului Club Moving România.
Un mod de viață
Compania are 120 de angajați în toată țara, majoritatea foști sportivi de performanță. Delia Iliasa, care la rândul ei a practicat atletismul în adolescență, spune că, atât pentru ea, cât și pentru toți angajații cluburilor de fitness, sportul este un stil de viață. Înainte să ne așteptăm ca românii să facă sport pentru că, într-un final, au ajuns la concluzia că o minte sănătoasă într-un corp sănătos le aduce beneficii, ei trebuie educați în această direcție: „Asta încercăm noi să facem prin campaniile și prin programele pe care le avem. E o încercare a noastră de a obișnui întreaga familie, inclusiv copiii, cu conceptul de sport. Pentru mine, personal, este dureros să văd copii care preferă să stea în fața televizorului în loc să alerge și să facă mișcare, orice tip de mișcare”.
Citește și Oamenii de afaceri joacă golf. Ce sporturi practică angajaţii lor
Club Moving și Moving Express sunt frecventate lunar de un număr de aproximativ 13.000 de clienți (dintre care 8.000 ai Club Moving și 5.000 ai Moving Express) și vor să încheie anul cu 15.000 de clienți. În ceea ce privește investițiile, acestea vor continua susținut și în acest an, când plănuiesc să mai deschidă două cluburi Moving Express, dintre care unul în Pitești.
„Planurile sunt mari, în sensul în care domeniul se dezvoltă rapid, iar schimbările se întâmplă de la o zi la alta. La nivel european, discutăm despre un business de peste 50 de miliarde de euro. Cred că și în România lucrurile vor crește foarte, foarte mult. Pentru noi, anul acesta a fost de organizare. Ne-am dorit să deschidem mai multe cluburi, dar ne-am dat seama că este necesară o organizare internă și o așezare, o sedimentare a lucrurilor, urmând ca anul viitor să începem să ne dezvoltăm mai mult și, cel mai probabil, să deschidem între patru și șase cluburi. Depinde foarte mult și de oportunitățile pe care le avem. Dar, așa cum se vede, există semne că economia se relansează”, conchide Delia Iliasa.