Vara – un anotimp productiv
Se stie ca firmele de training specializate pe team building au obisnuinta lucrului cu adultii in programe de distractie. De aceea ar putea alege sa colaboreze cu agentiile de turism si hoteluri pentru oferirea unor programe de entertainment bazate pe activitati de team building. Desi multe unitati turistice nu au inca puse la punct oferte de entertainment pentru turisti, un parteneriat intre cele doua industrii ar aduce beneficii ambelor parti.
O alta optiune pe care o pot avea in vedere companiile de training ar fi aceea de a-si reorienta ofertele catre persoane fizice (prin organizarea unor tabere de dezvoltare personala/ profesionala) sau pe programe destinate altor categorii de varsta (colaborarea cu scolile de vara ale adolescentilor si studentilor).
Exista multe persoane pentru care nu se pune problema ca o companie sa plateasca un program de pregatire. Acest lucru nu inseamna ca in randul acestor oameni nu exista un interes pentru dezvoltare. In lunile de vara, cand clientii corporate isi reduc activitatea de training, companiile de profil se pot orienta catre acest public deschis catre dezvoltare personala si dispus sa investeasca in propria educatie.
Fiind perioada concediilor, multi dintre doritori vor avea probabil si timpul necesar pentru a participa la cursuri.Vara este momentul potrivit pentru proiecte de coaching si consultanta care necesita o investitie mai mare de timp atat din partea furnizorului, cat si din partea clientului. In multe industrii, activitatea se reduce in lunile de vara din cauza perioadelor de concedii si a solicitarilor reduse din partea clientilor. Companiile de training care au clienti din astfel de industrii pot programa in iulie si august proiecte de dezvoltare care sa le usureze misiunea in restul anului, pe principiul „inteleptul isi face vara sanie si iarna caruta“.
Si pentru ca tot am vorbit de acest principiu, companiile de training carora nu li se aplica niciuna dintre cele 3 idei anterioare ar putea sa foloseasca aceasta perioada pentru a-si pregati oamenii si pentru a dezvolta noi programe. Activitatile de reorganizare si intretinere pot fi si ele programate in perioadele mai linistite. Toate aceste lucruri probabil ca nu vor aduce un venit imediat, insa pot genera economii si venituri pe termen lung.
Desi multa lume vorbeste despre „timpii morti“ din lunile de vara, realitatea arata ca este vorba doar de timp neplanificat. Cu imaginatie si putin efort, vara poate deveni un anotimp productiv.
Adrian Florea este
Managing Partner Trend Consult Group