Valentin Budeș: „Îmi doream să testez «țărmuri noi». Și să îmi testez propriile limite”
Valentin Budeș este CFO Medicover România – o companie cu peste 23 de ani de tradiție pe piața serviciilor medicale din România. Se consideră o persoană îndrăgostită de cifre și cu o gândire extrem de logică, de pragmatică. De asemenea, punctează că a avut încă din adolescență un plan al carierei bine definit. Iar studiile și cursurile pe care le-a urmat l-au ajutat să își îndeplinească rapid visurile.
Ne-a vorbit despre carieră, împliniri, speranțe, profesie. Totul oglindind atât viziunea omului din spatele funcției, cât și cultura organizațională a companiei.
Concret, a schimbat modul de raportare
În ceea ce privește diferența între ceea ce face acum și traseul profesional înainte de Medicover, Valentin Budeș confirmă. Faptul că „evoluția mea mi-a oferit experiențe complexe, care m-au ajutat să mă dezvolt personal și profesional. Iar după 11 ani de experiență în domeniul telecomunicațiilor, am ales să comut domeniul către industria medicală. De ce? Pentru că îmi doream să fac o schimbare. Îmi doream să testez «țămuri noi». Și să îmi testez propriile limite. Și pentru că industria medicală este una extrem de sofisticată și de provocatoare. În cadrul Medicover România, am preluat o echipă formată din 30 de oameni. Primul pas pe care l-am făcut a fost acela de a reconstrui echipa”.
Concret, a schimbat modul de raportare, eficientizând astfel procesele interne. Primele obiective au fost setate în noua structură organizațională de la nivelul departamentului financiar. Au fost acelea de a integra business-urile achiziționate. Și de a evalua piața în vederea viitoarelor achiziții. Astfel, s-a reușit îndeplinirea tuturor obiectivelor cu succes. S-a optimizat modul de raportare, efectele benefice traducându-se în cifre mult mai bune.
Abonamente medicale de prevenție special gândite
Prevenția reprezintă una dintre cele mai importante arme în lupta cu bolile. „Îngrijorător este faptul că, deși se vorbește de ani buni despre importanța prevenției. Procentul de pacienți care vin către noi doar pentru controalele de rutină este încă foarte mic. De aceea, Medicover susține acțiunile de prevenție și promovează acest obicei. Prin conceperea unor abonamente medicale de prevenție special gândite de specialiștii noștri. Și prin campaniile de comunicare pe care le derulează”, adaugă Valentin Budeș. Și chiar în acest moment se desfășoară două campanii de marketing. Care au ca obiectiv principal creșterea gradului de conștientizare a importanței prevenției.
În ultimii ani, în România a început să se promoveze din ce în ce mai mult stilul de viață sănătos. Iar un studiu GfK arată că 7 din 10 români asociază stilul de viață sănătos cu consumul de fructe și legume, mesele regulate și somnul de calitate fiind lăsate însă pe ultimul loc.
Noi, ca populație, mai avem de lucrat la câteva aspecte demne de luat în seamă
Același studiu arată că doar 37% dintre bucureșteni aleg să consume alimente proaspete, cât mai puțin procesate sau gătite. În schimb, 7 din 10 locuitori ai Capitalei asociază un stil de viață sănătos cu mișcarea fizică. Iar 6 din 10 chiar fac mișcare în mod regulat. Același studiu a fost făcut și la nivel global, în 23 de țări. Valentin Budeș consideră că rezultatele arată că românii se aliniază tendințelor globale. În materie de stil de viață sănătos în ceea ce privește sportul (57%) și alimentația sănătoasă (59%). „Diferențele apar în ceea ce privește odihna, mai mult prețuită la nivel global (66% versus 37% în plan local). În concluzie, cifrele sunt bune, însă noi, ca populație, mai avem de lucrat la câteva aspecte demne de luat în seamă. Cum ar fi consumul de alimente neprocesate. Care, împreună cu mesele regulate și orele suficiente de somn, ajută organismul să își păstreze echilibrul metabolic. Și, în final, starea de sănătate.”
Fidelizare, turnover scăzut și angajați mai sănătoși
Medicover susține prevenția și stilul de viață sănătos prin aproape toate acțiunile pe care le promovează. Fie ele de CSR sau de marketing. Una dintre cele mai vizibile acțiuni este probabil „Run Medicover Run”. Eveniment internațional care promovează sportul și mișcarea și la care participă inclusiv CEO-ul Medicover, Fredrik Ragmark. Mai mult decât atât, Medicover deține o clinică dedicată stilului de viață sănătos: Medicover Wellness Center. Unde pacienții pot beneficia, printre altele, de consiliere în nutriție, kinetoterapie și consiliere psihologică.
În privința abonamentelor medicale pe care angajatorii le achiziționează pentru angajații lor, Valentin Budeș le consideră o investiție, nu o cheltuială: „Nu angajații unei companii reprezintă cheia succesului respectivei companii. Ci angajații mulțumiți, fericiți și sănătoși. De multe ori, în cursa pentru câștigarea unui loc în mintea consumatorului, unii dintre angajatori tind să plaseze angajații pe planul al doilea, clienții având prioritate. Consecințele acestei greșeli strategice nu întârzie să apară. Ele traducându-se printr-un turnover ridicat. În concluzie, da, abonamentele medicale reprezintă o investiție. Chiar dacă rezultatele nu sunt neapărat imediat vizibile. Pe termen lung, însă, ele se vor concretiza în fidelizare”.
Module dedicate, care pot fi alese de clienți
Medicover le oferă angajatorilor posibilitatea de a alege abonamente medicale. Care oferă servicii unice pe piață. Și sunt reconfigurate în funcție de nevoile specifice. Având posibilitatea să acceseze mai multe specialități cu acces direct și peste 950 de servicii incluse în abonamente. Pentru că se promovează transparența totală, abonamentele sunt structurate pe specialități. Fiecare având module dedicate, care pot fi alese de clienți. Inclusiv abonamente de servicii stomatologice singulare sau pentru familie. Cu aceleași beneficii, indiferent de numărul copiilor.
Omul și profesionistul Valentin Budeș
Fiecare zi la birou înseamnă pentru CFO-ul Medicover rapoarte operaționale. Revizuiri aferente proiectelor în derulare. E un exercițiu complex de management al taskurilor și al priorităților. „Chiar dacă atunci când iubești ceea ce faci nu simți cum trece timpul. Și uneori, când îți verifici ceasul, constați că ai depășit cu mult cele opt ore de muncă. Îmi fac mereu timp pentru familia mea și pentru pasiunile mele.”
Îi place fotabalul pentru că îl ajută să se deconecteze. „Susțin cu dăruire CSA Steaua București chiar și în liga a IV-a, bucurându-mi diminețile de weekend împreună cu fiul meu, la stadion”. Îi place să călătorească, însă nu se ghidează niciodată după GPS. Și nici nu îl atrag foarte tare cele mai cunoscute locuri căutate de turiști. Îi place să descopere locuri mai puțin vizitate și să le afle poveștile direct de la sursă, adică de la localnici. O altă pasiune este investiția în artă. „Am o colecție de tablouri, achiziționate preponderent direct din atelierele artiștilor. Acolo unde am petrecut ore în șir povestind cu ei. Și mai am o pasiune care se leagă tot de profilul meu de împătimit de investiții. Aceea de angel investor. Am investit în start-up-uri românești, precum o cunoscută platformă de joburi și informații utile despre mediul de lucru din România: undelucrăm.ro”.
Lucruri indispensabile unui bun manager
Spune că ultima carte citită („Cele cinci limbaje ale iubirii”, de Gary Chapman) l-a ajutat să își dezvolte relaționarea cu oamenii cu care interacționează. „Cred că în ziua de astăzi poți să găsești ușor unelte pentru a-ți facilita comunicarea. Pentru a te face înțeles și pentru a-i înțelege mai bine pe cei din jur. Aceste lucruri sunt indispensabile unui bun manager. Și încerc să fiu mereu la zi cu tot ceea ce este legat de zona soft skills. Cu cât citesc mai mult, cu atât am senzația că mai am multe de învățat. Asta mă ajută să îmi găsesc noi resurse. Pentru a «săpa» mai adânc în interiorul meu”, consideră Valentin Budeș.
Doar o singură persoană are pentru el statutul de mentor
De-a lungul anilor, a avut plăcerea să colaboreze cu oameni minunați. Fiecare dintre ei și-a pus amprenta asupra evoluției lui profesionale și personale. Dar pentru că puțini sunt oamenii care ne ajung cu adevărat la suflet, recunoaște că doar o singură persoană are pentru el statutul de mentor. „Este vorba despre un fost superior de-al meu. Valorile profesionale pe care mi le-a insuflat vor rezona mereu în inima mea. Găsesc mereu situații în care îmi amintesc de sfaturile și principiile sale. Nu e ușor să aleg doar unul dintre ele. Dar primul care mi-a venit în minte este: atunci când te pregătești să intri în sala de ședințe, de fiecare dată trebuie să îți lasi ego-ul la ușă.”
„Investim în specialiști pasionați”
Nu în ultimul rând, persistă întrebarea dacă putem reuși, cu ajutorul companiilor precum Medicover, să avem în cele din urmă o societate sănătoasă și puternică. Valentin Budeș punctează că misiunea Medicover este aceea de a contribui la îmbunătățirea stării de sănătate. Și la creșterea calității vieții românilor. „De aceea ne extindem în permanență rețeaua și investim în specialiști pasionați. Și în echipamente performante. Avem speranța că, prin toate acțiunile noastre, vom reuși să ajutăm și să educăm cât mai mulți pacienți să urmeze un stil de viață sănătos”.
Articol preluat din numărul 251/octombrie 2018 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici.