Unilever aduce inghetatele Algida si in Romania. Macromex le distribuie
BRAND CU TRADITIE
Liderul pietei de inghetata la nivel mondial, dar si cel mai mare producator de inghetata la nivel european, Unilever a anuntat intrarea pe piata locala a inghetatei. Masura a constat in achizitionarea brandului Napoca, aflat in proprietatea companiei Napolact, parte a grupului olandez Frieslands Foods. Totodata, produsele traditionale Unilever – Magnum, Carte d’Or, Cornetto, Viennetta si Big Milk – vor fi introduse si ele pe piata din Romania, reunite sub simbolul inimii Algida, marca folosita in Italia.
Despre aceasta miscare, Fulvio Guarneri, Foods Director, Unilever South Central Europe, spune: "Napoca este un brand cunoscut pe piata din Romania. E brandul de inghetata al copilariei multor romani, iar Unilever pune impreuna branduri locale cu branduri internationale. Cred ca exemplul cu Dero este cel mai bun. Am cumparat fabrica de la Ploiesti in 1995, iar acum este cel mai vandut (volumic) brand de detergent din tara." Unilever estimeaza piata locala a inghetatei la 160 milioane euro, peste estimarea facuta de producatorii romani de profil, de 100-120 milioane euro. La jumatatea anului trecut, reprezentantii Napolact estimau piata inghetatei la 110 milioane euro, la un consum de 1,8 kilograme pe cap de locuitor, sub media inregistrata in Europa.
PIATA VA CRESTE
Lansarea inghetatei Algida pe piata din Romania face parte din strategia de crestere a Unilever pe piata locala. "Daca ne uitam la consumul de inghetata din Romania, acesta este cu mult sub media europeana. E normal sa ne gandim ca aceasta piata va creste pe viitor". Portofoliul de inghetate comercializate in Romania cuprinde atat produse accesibile ca pret, cat si produse premium, mix pe care Unilever il considera ca fiind strategia potrivita pentru pietele emergente. Acestea nu vor fi produse in Romania, ci in fabrici din Italia, Franta, Germania, Polonia si Ungaria. Gama de inghetate va beneficia de o campanie de comunicare integrata, derulata atat pe canalele media, cat si prin comunicare directa cu consumatorii, la punctele de vanzare.
Pentru distributia produselor, compania apeleaza la firme specializate. "Avem parteneriate puternice si de durata cu companii de renume precum Aquila, iar pentru distributia de inghetata am ales compania Macromex, pe care noi o consideram cea mai puternica in distributia de produse congelate", precizeaza Fulvio Guarneri.
CERCETARI
Aceasta este a doua intrare a Unilever pe piata romaneasca a inghetatei: compania a mai activat pe segmentul de profil intre 1995 si 1998 cu brandurile diviziei Algida, produsele fiind importate. In ultima perioada, ei au testat piata cu aceste branduri, produsele fiind comercializate de o companie independenta.
Marca de inghetata Napoca a fost pusa in vanzare anul trecut. Tranzactia presupunea, pe langa brandul Napoca – cu vanzari de circa 8 milioane de euro anul trecut – si preluarea distributiei produselor respective. Acestora li se vor adauga produsele sub marca Napoca.
FrieslandCampina Romania va continua productia de inghetata pentru Unilever Romania in fabrica Napolact din Cluj-Napoca. Produsele Napoca vor fi integrate in portofoliul Unilever de indata ce tranzactia va fi aprobata de Consiliul Concurentei.
Un numar de 29 de angajati ai Napoca vor face parte din noua operatiune condusa de Unilever. Acestia vor beneficia de suportul departamentului de resurse umane din cadrul grupului, in toate procedurile oficiale. Napolact va continua sa fie unul din brandurile-cheie in portofoliul de produse lactate al FrieslandCampina, tranzactia realizata neafectand operatiunile partea de lactate sau brandul Napolact. Ian Gearing, Managing Director al FrieslandCampina Romania, este multumit de tranzactia realizata, deoarece va permite managementului companiei sa se concentreze pe dezvoltarea portofoliului de produse lactate pe plan local. Gearing a mai precizat ca intelegerea realizata este benefica pentru ambele parti implicate, deoarece ofera siguranta angajatilor care au ajutat la construirea brandului.
COMPETITORI
Pe piata locala a inghetatei, cele mai importante companii sunt Nestle, Betty Ice, Alpin Lux, Kubo Ice Cream si Top Gel. Anul trecut, Nestle a decis sa mute fabrica de inghetata Delta in Bulgaria, micsorarea facand parte din procesul de reorganizare a operatiunilor companiei in zona Europei de Sud-Est.
Unilever South Central Europe si-a inceput activitatea in Romania in 1995, fiind unul dintre cei mai mari investitori straini din tara. Biroul de la Bucuresti coordoneaza activitatea in regiune, in Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia, Moldova si Kosovo. Friesland Foods, compania care detine in prezent brandul de inghetata Napoca, este prezenta in Romania din 2002, fiind lider pe piata locala de lactate. La inceputul acestui an, Friesland a fuzionat oficial cu un alt producator olandez de lactate, Campina (prezent in Romania prin lactatele produse in parteneriat cu Covalact si distribuite de Whiteland), luand astfel nastere compania FrieslandCampina.