Sorin Freciu, Realiltatea-Catavencu: „Nu e loc de lamentari”
Chiar daca la nivelul Diviziei Business Media, din care mai fac parte Business Standard si Money Express (ajuns, tot in luna mai la o suta de aparitii), au reusit in primul trimestru sa-si realizeze bugetul in proportie de 85%, presedintele nu se culca pe lauri. Freciu, alaturi de colegii sai, a demarat proiectul Money Channel Business Tour, o caravana care va trece prin cele mai importante orase ale tarii. Proiectul este menit sa faciliteze accesul afaceristilor locali la intalniri cu reprezentantii autoritatilor locale si cu ministri. E pregatit de lansare si un portal de informatie business, money.ro, ce va integra continutul produselor diviziei, dar va produce si continut propriu.
NOUL SCAUN
De cand a fost numit in functie, Sorin Freciu petrece foarte putin timp in propriul birou. Este preocupat ca Money Channel sa-si atinga break-evenul pana la sfarsitul anului. "Stim cu totii cat de acerba este concurenta pe media de business, dar atata timp cat poti tine stacheta foarte sus, rezultatele vin. O cifra gresita poate insemna foarte mult si suntem constienti de asta. Calitatea e un element important prin care poti sa te diferentiezi". Audienta Diviziei Business Media este formata din oamenii care realizeaza peste 80% din PIB-ul tarii.
Chiar daca este un an atipic, Freciu nu crede ca e timpul pentru lamentari. E loc, in schimb, de multa munca. "Piata trebuie sa inteleaga ca publicitatea e importanta chiar si in momente de criza. Sau mai ales in asemenea momente, in care consumatorii trebuie sa stie ca se pot baza in continuare pe o companie, pe un produs. Cred ca va veni momentul in care cei care au taiat acum bugetele de publicitate vor regreta". Trustul din care face parte a dezvoltat si o Divizie New Media, F5, care se ocupa de toate site-urile din grup, dar dezvolta si proiecte proprii. Chiar daca presa traditionala nu este, deocamdata, umbrita de presa online, probabil ca trendul mondial va face ca "online-ul sa aduca venituri mai mari din publicitate decat produsele de baza. Mai e un pic pana atunci", crede Sorin Freciu.
VIITOR
Cu Money Channel Business Tour au ajuns la Cluj, Sibiu, Alba Iulia, Galati si urmeaza Targoviste, Bacau, Baia Mare, Brasov, Tulcea si Constanta. "Am avut surpriza de a iesi din Bucuresti si de a vedea ca nu numai Capitala conteaza. Am vazut cat de important este mediul de afaceri in tara. De multe ori, problemele lor sunt total diferite fata de problemele bucurestenilor". Saptamanal vor pune fata in fata, in localitatile mai importante, mediul de afaceri cu autoritatile locale si centrale. "In perioada de criza, in care fiecare incearca sa se agate de ceva, sa-si salveze businessul, aceste discutii sunt foarte importante, iar unele dintre ele pot avea si rezultate concrete".
COSTURI
Relocarea televiziunii si integrarea cu celelalte redactii din divizie a insemnat o investitie de aproximativ un milion de euro. Prin integrarea redactiilor s-a urmarit reducerea costurilor, pentru ca sunt anumite servicii care vor fi folosite in comun. De curand, si NewsIn s-a apropiat fizic de ei. Obiectivul il constituie eficientizarea timpului si aparitia unor proiecte comune.
Facand parte din boardul Realitatea-Catavencu, Sorin Freciu este in masura sa spuna ca in ceea ce priveste costurile de personal au preferat sa nu opereze scaderi de salariu sau concedieri ale salariatilor. "Am decis sa nu scadem salariile, ci sa fim atenti cu orice alte cheltuieli si sa incercam cu totii sa lucram mai mult. A fost decizia corecta pentru ca oamenii sunt motivati, vin cu placere la serviciu si asta face diferenta intre a te duce la munca pentru ca nu ai incotro si intre a te duce la munca pentru ca iti place", incheie Sorin Freciu.
Nevoia publicului de a fi informat prompt va dicta continutul mass-media. Liderii de piata vor trebui sa tina cont de aceasta tendinta altminteri isi vor pierde audienta.