Serban Huidu: Orice performanta se obtine cu multa rabdare
Cariereonline.ro: Din ultimul sondaj de audienta* reiese ca radioul Kiss FM este, din nou, cel mai ascultat din Romania. Iar in Bucuresti, Magic FM se aude din ce in ce mai tare. Cat de grea a fost ascensiunea?
Serban Huidu: Orice performanta se obtine cu multa rabdare. Noi am avut aceasta rabdare si nu numai atat. Am luat si cele mai bune decizii. Cel putin in ultimii doi ani, radiourile trustului SBS Broadcasting si-au ales clar targeturile si au facut tot ceea ce a depins de ele ca sa aiba o evolutie coerenta.
Matinalul ramane emisiunea emblematica pentru Kiss FM. Impreuna cu Mihai Gainusa formati cea mai longeviva echipa media. Cum rezistati de atatia ani?
Cu greu . Dupa cum observati, stam in gatul multora, mai ales al celor care nu pot intelege ca, in general, in meseria asta trebuie sa-ti respecti ascultatorii sau telespectatorii. Iar atunci cand ii respecti, esti in primul rand echidistant.
Va propuneti sa ridicati moralul romanilor zi de zi. Aveti si o solutie pe care sa o adresati guvernantilor pentru scoaterea Romaniei din criza?
Guvernantii nostri nu au nici o sansa. Din pacate, nu pot intelege ce spunem noi in emisiune. Din nefericire, tara asta are o problema, iar “problema guvernantilor” nu este de ieri, de astazi. Si in perioada interbelica, si in perioada antebelica… tot timpul a avut (n.r. – tara) o problema cu oamenii care au condus Romania. De cate ori ne-am condus singuri, am avut o problema. De cate ori ne-au condus altii, am evoluat. Poate ca, cine stie?! Intrarea in Uniunea Europeana este un lucru bun pe deoparte. Ne conduc mai mult altii decat noi.
Cum se traduce criza economica pentru radiourile pe care le coordonati?
Planurile sunt foarte clare si concise. Trebuie ca, impreuna, radiourile sa formeze un grup compact care sa castige cat mai multi ascultatori astfel incat la final, cand tragem linia, in piata de radio sa gasim un procent cat mai mare care sa ne fie favorabil. In targetul comercial am depasit procentul de 30%. Suntem asadar, cel mai important trust de radio din Romania. Speram sa mearga asa si de acum inainte!
"E posibil sa faci niste campanii in care sa investesti foarte mult si care sa nu se adreseze publicului tau tinta. Si atunci ai o problema!" – Serban Huidu, Director de Programe Kiss FM, Magic FM si One FM
Kiss FM ofera premii importante ascultatorilor. Este o solutie pentru atragerea audientei?
In piata de radio, sunt multe solutii pentru atragerea audientei. Unu la mana, putem sa vorbim despre muzica, despre alegerea muzicii, despre cum satisface ea nevoile sau cerintele targetului. Putem sa vorbim despre campanii, in campanile respective sunt bani, dar putem sa vorbim si despre campanii in premii pentru ca ,de exemplu, ultimul val de audiente nu a avut campanii in bani. Deci nu am avut campanii cu premii in bani, ci am avut multe campanii cu premii in excursii. Din punctul asta de vedere, campanile sunt foarte bune daca sunt bine gandite si daca se adreseaza exact cui trebuie. E posibil sa faci niste campanii in care sa investesti foarte mult si care sa nu se adreseze publicului tau tinta. Si atunci ai o problema.
Cum convingeti companiile sa se implice in proiectele de marketing? S-au mai dezmortit bugetele de publicitate?
Nu, din pacate. Bugetele sunt la fel de amortite. Incercam sa facem in asa fel incat sa ne adaptam. Sa fim mai flexibili. Sa gasim si alte metode de a ne adresa clientilor altfel decat cele care se foloseau pana acum.
Stim cu totii ca sunteti un fan al muzicii rock. Ce planuri profesionale aveti pentru acest „hobby”?
Asteptati putin… Pregatim surprize!
O surpriza ar fi un nou radio care sa difuzeze muzica rock? Poate sa aveti o emisiune proprie…
Programele noului post de radio vor fi in asa fel facute incat sa mearga bine si sa se adrese exact publicului care asculta radio, dar care ar asculta si rock.
S-au tot lansat radiouri exclusiv online. Aveti in vedere un astfel de proiect?
Da. Exista un astfel de proiect si daca aveti putina rabdare o sa vedeti ce si cum :).
Si care ar fi reteta unui radio de succes?
In primul rand sa-si aleaga bine targetul, in al doilea rand sa aleaga bine muzica si in al treilea rand sa fie coerent. Iar ascultatorul ideal este cel care ar asculta 24 de ore din 24 un post de radio. Destul de greu de gasit in ziua de azi.
Imi imaginez ca primiti destul de multe telefoane din partea artistilor dornici sa intre cu melodiile lor pe posturile de care raspundeti. Ce elemente trebuie sa aiba o piesa ca sa fie difuzata de reteaua dumneavoastra?
Intr-adevar, piesele sunt alese in general de catre directorii de programe, dar nu numai de ei. O sa radeti, dar in radioul modern exista mai multa matematica decat feeling si de cele mai multe ori, in radiourile care se respecta, exista niste programe de cercetare a pietei in care ascultatorii sunt direct implicati in alegerea piesei.
* Studiul a fost realizat in perioada 10 mai – 15 august de catre IMAS-Marketing si Sondaje si Mercury Research, la nivel urban si in Bucuresti, pe un esantion de 6.500 de persoane.