O mare companie își reorganizează forţa de muncă la nivel global
„Trebuie să analizăm cu atenţie toate datele înainte de a anunţa cifrele oficiale. Vrem să reorganizăm forţa noastră de muncă la nivel global – în America de Nord, Europa, Asia şi America de Sud”.
Aceasta a afirmat Mark Truby, vicepreşedinte şi şeful departamentului de comunicaţii globale la Ford, în contextul faptului că Ford Motor a confirmat planurile privind reorganizarea forţei sale de muncă la nivel global, îmbunătăţirea operaţiunilor sale de afaceri şi crearea unei companii mult mai eficiente, care va avea mai puţini angajaţi, în special la birouri. Compania cu o vechime de 115 ani vrea să permită directorilor să-şi asume responsabilităţi mai mari şi să aibă o autonomie mai extinsă. „În timp, vom avea mai puţini avocaţi, în ultimă instanţă mai puţini angajaţi la birouri. Obiectivul este de a a reorganiza compania. Este un proces în derulare şi va duce la scăderea numărului de angajaţi”, a adăugat Truby.
Ford, cel mai mare angajator din domeniul auto din America, are peste 85.000 de angajaţi în SUA şi 201.000 pe plan global global. Grupul american nu a specificat cât de multe locuri de muncă vor fi afectate. Ford Motor are aproximativ 200.000 de angajaţi şi 67 de fabrici în întreaga lume. Nu în ultimul rând, al doilea mare producător auto din SUA este prezent şi pe piaţa din România.
Reducerea costurilor, îmbunătățirea eficienței
Concedierile fac parte dintr-un plan mai amplu anunţat de directorul general al Ford, Jim Hackett, ce vizează reducerea costurilor şi îmbunătăţirea eficienţei.
Potrivit analiștilor pieței, Ford pierde bani în Europa, Asia şi America de Sud, singurele operaţiuni profitabile fiind cele din America de Nord, datorită în principal succesului camionetelor F-Series. Analiştii de la Morgan Stanley au speculat că Ford ar putea renunţa pe plan global la 20.000 de angajaţi
Anul acesta, acţiunile Ford au scăzut la Bursa de la New York cu 27% iar ratingul companiei este cu o treaptă deasupra nivelului „junk” (nerecomandat pentru investiţii). Odată unul din cele mai populare modele Ford, Focus nu va mai fi produs după 2019 în America, deşi producţia ar urma să continue în China şi Europa, unde au fost lansate versiuni restilizate. Ford a precizat că o marte a clienţilor săi din America de Sud, ca şi cei din America de Nord, preferă SUV-urile şi crossover-urile în locul automobilelor de pasageri tradiţionale, cum este Focus.
Surse: AFP, Detroit Free Press