Mai mult decât un nou design
În '99 doar marile companii aveau acces continuu la internet. E-mailul era un instrument destul de puţin folosit, comunicarea făcându-se mai degrabă telefonic sau prin fax. Cu toate că barierele tehnologice erau foarte mari, iar mijloacele de navigare online, primare, epoca web1.0 a avut avantajul de a oferi timp suficient pentru dezvoltarea și consolidarea unor principii pe care le folosim și astăzi. De atunci şi până în prezent, alături de alte domenii, recrutarea online a evoluat uimitor.
Traiectorie, evoluţie
Şi serviciile eJobs.ro au ținut mereu pasul cu evoluţia tehnologiei, a pieţei. De la statutul de „pionier”, într-o industrie în formare, la cel de lider al pieţei de recrutare online, eJobs.ro a trecut prin mai multe etape, începând din 1999-2000, „perioada marilor începuturi”.
Ulterior, sub impactul web 2.0, al rețelelor de socializare și al accesului la tehnologia mobilă, utilizatorii au devenit din ce în ce mai obişnuiţi cu accesul facil la informaţie. În acest context, eJobs. ro şi-a propus să-i ajute pe utilizatori să se folosească mai ușor de serviciile care le sunt dedicate. Practic, au pornit de la 3 elemente-cheie: claritate, folosire intuitivă și eficiență. Începând cu luna septembrie, relansarea eJobs a fost susținută de o campanie integrată (TV, radio, print, online), care a comunicat candidaţilor mesajul „Meriţi un job mai bun”.
Cum Social Media este din ce în ce mai importantă şi activă – tot o comunitate, deci –, eJobs.ro este prezent şi pe reţelele de socializare, având pagini dedicate pe facebook, linkedin, g+, twitter şi tumblr. Cea mai mare comunitate s-a „aglomerat” pe Facebook, acolo unde comunică zilnic între ei şi cu eJobs peste 187.000 de prieteni. Nu întâmplător, pentru că reţelele de socializare reprezintă o sursă importantă de informaţie, fiind bine cunoscut faptul că angajatorii urmăresc profilul candidatului şi pe aceste site-uri.
Instrumente noi, la vremuri noi
Orice site de recrutare dezvoltă constant instrumente noi cu ajutorul cărora să poată obţine „mai mult, mai adevărat” despre candidaţii care aplică pentru diferitele joburi. Recent, eJobs au dezvoltat inhouse, un sistem de scoring al candidaţilor care, pe baza unui algoritm complex, realizează automat o preselecţie a CV-urilor după criteriul relevanţei. „În termenii sistemului de scoring al candidaţilor, relevanţa se traduce într-un sumum de criterii prezentate de către candidaţi în CV-urile lor, precum experienţa profesională curentă şi anterioară, nivelul de educaţie sau calificările obţinute. În ceea ce îi priveşte pe candidaţi, aceştia sunt informaţi în mod constant de noile oferte de angajare, potrivite descrierii din CV-ul lor”, afirmă Ana Cetățean, Brand Manager eJobs.
În ceea ce priveşte posibilitatea aplicării la un anumit job, pentru a facilita procesul de recrutare al companiilor şi ţinând cont de ultimele tendinţe în domeniu, eJobs dă posibilitatea angajatorului să impună câteva criterii de selecţie, aşa-zisele filtre. Avantajul acestui tip de recrutare este de partea ambelor părţi. Practic, este o metodă transparentă şi obiectivă de a-i sprijini atât pe angajaţi, cât şi pe candidaţi să facă alegerea potrivită.
Din online în offline
Târgurile de carieră sunt evenimente complexe, care dau participanţilor – candidaţi şi angajatori – ocazia de a se cunoaşte, de a interacţiona, de a conştientiza nevoia de muncă existentă de piaţă, dar şi oferta disponibilă. În plus, interacţiunea directă permite ambelor părţi să schimbe idei, să înveţe şi să evolueze.
Oportunitatea găsirii unui job la un târg de carieră depinde, într-o mare măsură, de dimensiunea personală a fiecărui candidat, de felul în care respectiva persoană decide să se promoveze în faţa angajatorilor şi de obiectivele pe care le urmăreşte pe plan profesional. Este, până la urmă, tot o metodă de recrutare…
Aşa cum este firesc pentru orice business care se dezvoltă, unele site-uri de recrutare au abordat şi alte laturi. Decizia de organizare a unui târg de carieră eJobs a fost, aşadar, una firească. Cele două ediţii anuale ale eJobs EXPO s-au bucurat, de fiecare dată, de participarea efectivă a peste 100 de companii şi de prezenţa a peste 20.000 de candidaţi. Acest lucru i-a adus pe cei din echipă mai aproape de public şi i-a ajutat să conştientizeze mai bine nevoile pieţei de recrutare. Şi, pentru a lega recrutarea online de aceste târguri, la ediţia din 2013 a târgului eJobs EXPO au introdus SmartCV-ul. Acesta este prevăzut cu un cod de bare care poate fi scanat de mai multe companii, astfel că „înmânarea” CV-ului este acum mult mai simplă şi mai eficientă.
Reprezentanții eJobs consideră că jobul nu este un bun pe care să îl poţi achiziţiona de la un stand şi cu care să poţi pleca, pe loc, acasă. „Câştigarea unui loc de muncă este un proces complex, care necesită de multe ori efort susţinut din partea candidaţilor. Tocmai de aceea specialiştii în resurse umane le recomandă candidaţilor să valorifice orice ocazie de relaţionare, fără a supraevalua însă aşteptările oferite de participarea la un eveniment de carieră”, conchide Ana Cetățean.
Articol preluat din Revista Cariere de noiembrie. Pentru detalii legate de abonare, click aici