Learning & Development: lecțiile anului 2020 pentru o industrie în transformare
Companiile au fost nevoite să își reevalueze costurile și să încerce să se adapteze la modificarea dinamicii din stratosfera corporatistă. Primele tăieri de buget au vizat cheltuielile cu procesele de learning & development (L&D) ale angajaților, deoarece cursurile de pregătire profesională cu prezență fizică, atât cele interne, cât și cele externe, au fost suspendate imediat, iar telemunca a devenit noua normalitate.
Viața profesională s-a schimbat sub multiple aspecte în decursul acestui an. Odată cu transformarea locuințelor noastre în noile „birouri corporate extinse”, specialiștii în formarea și dezvoltarea angajaților și conducerile organizațiilor au fost nevoiți să se confrunte cu obstacole fără precedent în ceea ce privește creșterea ratei de implicare a angajaților și motivarea acestora prin mijloace electronice. Au trecut mai multe luni de la izbucnirea pandemiei, dar încă ne întrebăm cum ar putea arăta redresarea de după aceasta.
Colaborarea și lucrul în echipă în contextul telemuncii
Criza pandemică a generat multe probleme legate de sănătate și siguranță pentru companii, forțându-le să își reorienteze atenția asupra formării pe teme de siguranță la locul de muncă și, ulterior, asupra formării privind telemunca, odată cu impunerea măsurilor de siguranță sanitară la nivel național.
Această situație a avut drept rezultat o presiune în plus pentru departamentele de L&D, mai ales în sectoare precum producția, industria auto și comerțul cu amănuntul. În aceste sectoare, companiile trebuie să comunice cu mii de angajați aflați în mii de locuri diferite și să îi familiarizeze cu modificările aduse proceselor și programelor. Organizațiile au acum responsabilitatea de a le asigura angajaților capacitatea de a face față noilor cerințe.
Așadar, de unde să înceapă?
Continuarea materialului o găsiți pe site hrmanageronline.ro.
*foto: istockphoto.com