EXCLUSIV. Smartree se repozitioneaza pe piata serviciilor de HR
Echipa manageriala a Smartree a apelat la serviciile consultantilor si designerilor BrandTailors din necesitatea de a revigora imaginea, respectiv pozitionarea brand-ului corporatist. Aceasta nevoie a aparut in momentul in care Smartree a dorit să renunte la imaginea exclusivista de pana atunci – aceea de business de resurse umane care ofera servicii companiilor mari – in favoarea unei pozitii orientate si in directia companiilor medii si mici.
CariereOnline.ro: Care a fost motivatia companiei Smartree pentru repozitionare?
Mai mult, noul context economic era defavorabil pozitionarii elitiste pe care Smartree a abordat-o de-a lungul timpului prin mesaje precum “oxygen for business” sau “business class services”, pozitionare care genera companiilor mici si mijlocii o atitudine rezervata fata de Smartree care se mandrea cu un portofoliu fabulos de clienti reputati in randul companiilor mari locale si internationale.
Care au fost cerintele clientului?
Cerintele brief-ului primit de la client au fost foarte clar articulate:
- repozitionarea Smartree ca furnizor de solutii complexe de HR, nu doar administrare de personal si salarizare;
- articularea unei platforme de brand care sa faciliteze transmiterea valorilor si a ideii centrale ce sta la baza filosofiei brand-ului Smartree.
La ce provocari a trebuit sa faca fata echipa de rebranding BrandTailors?
In cadrul acestui proiect echipa de consultanti si designeri BrandTailors a intampinat doua mari provocari:
- identificarea unui mesaj cheie pe baza caruia sa putem construi o noua strategie pentru un brand cu o personalitate atat de distincta in piata de servicii de HR;
- gasirea unui limbaj vizual nou care sa coexiste cu vechea identitate vizuala, pe care simteam ca trebuie sa o pastram datorita gradului inalt de recunoastere pe care-l avea in randul specialistilor de HR.
Povestiti-ne cateva lucruri despre etapele proiectului.
In urma unor interviuri purtate cu o serie de manageri de HR, echipa de consultanta BrandTailors a identificat un insight de categorie conform caruia departamentul intern de resurse umane trebuie degrevat de sarcinile administrative repetitive care ocupa cel mai mult timp, astfel incat acesta sa isi poata manifesta importanta strategica pentru companii, aceea de a dezvolta, evalua si motiva cea mai importanta resursa a unei organizatii – oamenii. Asa s-a nascut ideea de “companion” de care un manager de HR are nevoie pentru a-si indeplini obiectivele strategice. Si astfel Smartree se repozitioneaza ca si “companion-of-choice”, pozitionare sustinuta de promisiunea pe care brand-ul o poate face in urma largirii portofoliului de servicii.
Aceasta directie strategica a fost singura prezentata vreodata in fata echipei de management a companiei si am simtit ca a fost imbratisata de fiecare dintre reprezentantii Smartree din primul moment.
Tot in cadrul acestei prezentari, designerii BrandTailors au pregatit 3 directii de limbaj vizual, fiecare construita de asemenea maniera incat sa completeze identitatea vizuala a Smartree. Si la acest capitol, reprezentantii clientului au rezonat extraordinar la propunerile BrandTailors, solutia finala fiind aproape identica cu una dintre directiile prezentate initial.
Noua promisiune a brand-ului – “where there is a will, Smartree has a way” – a fost sintetizata prin intermediul unui instrument de brand – “&” (ampersand) – reusind sa puna in valoare si mai mult actuala identitate vizuala a brand-ului. Dupa aceasta prezentare clientul s-a decis imediat asupra solutiei si ce a urmat au fost doar pasii firesti implementarii solutiei oferite pe diverse tipuri de materiale: brosuri, site, materiale de comunicare interna etc.
La ce suma s-a ridicat factura pentru client si ce include?
Proiectul derulat de Smartree alaturi de BrandTailors se ridica la peste 50.000 euro si include serviciile de consultanta si design precum si parte din implementarea pe anumite tipuri de materiale de comunicare.
Ce rezultate isi doreste clientul dvs. in urma repozitionarii?
Obiectivele acestui proiect au fost foarte clar articulate inca din stadiul de briefing:
- asocierea brand-ului Smartree cu toate tipurile de servicii de HR oferite mai nou;
- cresterea notorietatii brand-ului Smartree.
Dezvoltarea proiectului a durat patru luni iar membrii echipei BrandTailors care au adus o mare contributie sunt: Anca Tazlaoanu si Janos Kurko – audit de brand, Anca Tazlaoanu si Beatrice Danis – strategie de brand, Beatrice Danis si Janos Kurko – concept creativ, Anca Tazlaoanu si Andreea Florea – retorica, Janos Kurko – brand design, Andreea Florea si Ionut Militaru– management de proiect, Mihai Parpalea – retusare imagini si pregatire de tipar.
Agentiile BrandTailors, Brandient, Grapefruit si Seed Consultants sunt printre principalii 10 jucatori de pe piata locala de branding.