Cum să-ți planifici un buget de afaceri pentru noul tău business
Pentru a pune o afacere pe picioare, ideile, volumul de muncă investit pentru a le crește, ambiția, planurile și implicarea totală sunt lucruri esențiale. La fel de important este însă și bugetul businessului tău și modul în care știi să ți-l construiești. Fără stabilitate financiară, nicio idee de afacere nu poate rezista, indiferent cât de bună ar fi. Tocmai din acest motiv, primul lucru pe care trebuie să îl stăpânești atunci când pleci la acest drum este chiar partea financiară a ideilor tale. Dacă totul este pus la punct din această perspectivă, șansele ca totul să meargă într-o direcție bună sunt mai mari.
Cum să-ți planifici un buget de afaceri pentru noul tău business:
Stabilește-ți clar care sunt principalele surse de venit
Primul lucru de la care trebuie să pleci într-un business este sursa ta de venit. E posibil să ai un buget inițial de la care pleci, fie din resurse proprii sau parteneri, fie dintr-un împrumut obținut pentru afacere, însă trebuie să iei în calcul și câți bani va produce firma într-o lună. Odată ce ai o sumă aproximativă, vei putea să-ți construiești mai clar un plan de acțiune. Un alt aspect pe care trebuie să îl urmărești mereu cu atenție este reprezentat de legislația în vigoare. Dacă îți deschizi acum o afacere, asigură-te că știi cum arată codul fiscal în 2019 actualizat la zi și că ai alături de tine o echipă responsabilă care poate gestiona din punct de vedere contabil fiecare aspect al firmei.
Calculează-ți costurile fixe lunare
Costurile fixe ale unei afaceri sunt acele costuri recurente lună de lună. Întocmește o listă în care vei include chiria pentru sediul firmei, utilitățile lunare, salariile angajaților, beneficiile lor, serviciile externalizate de contabilitate și legale, asigurările, hostingul pentru site-ul firmei și mentenanța rețelei interne. Atâta timp cât toate acestea sunt organizate cu atenție, în clipa în care vei avea nevoie să faci unele reduceri de cheltuieli, aceasta poate fi o zonă care îți poate asigura mai multă flexibilitate.
Include în calcul cheltuielile variabile ale firmei
Fiecare business are, inevitabil, și cheltuieli variabile. De cele mai multe ori, acestea sunt determinate de ultimele noutăți legislative pentru impozitul pe profit, un capitol la care trebuie să fii foarte atent atunci când intri în lumea antreprenoriatului. De asemenea, pe lista cheltuielilor variabile mai intră și călătoriile în interes de serviciu, comisioanele, bugetul de marketing și de publicitate, precum și evenimentele interne.
Nu uita de cheltuielile pe care trebuie să le suporți la început
Nu confunda niciodată bugetul lunar al unei firme cu bugetul pentru lansarea unei afaceri noi pe piață. Acesta este și motivul pentru care prima lună de lansare vine cu anumite costuri suplimentare specifice pe care trebuie să le iei în calcul. Vorbim aici despre achiziția computerelor din firma, a software-ului, a mobilierului si electronicelor.
Sursă foto: Pexels