Comunicarea cu echipa, delegarea și încrederea sunt atributele principale ale unui lider de succes
Managerul cu rezultate dezvoltă rețele puternice – atât în interiorul companiei sale, cât și în cadrul domeniului în care activează. Acesta este conștient că de unul singur nu poate fi performant, învață din greșeli și își încurajează echipa să aibă inițiativă. Așa s-a conturat portretul liderului de succes în cadrul conferinței „Putere prin oameni”, organizată săptămâna trecută, în data de 4 octombrie, la Cluj-Napoca, de către Centrul de Dezvoltare Managerială (CDM).
Printre invitații conferinței s-au numărat François Bloch, CEO BRD Société Générale, Florin Talpeș, CEO Bitdefender, Konrad Kaschek, directorul general al fabricii Bosch Cluj, Balazs Hopka, directorul general Emerson Cluj, Steve Tarpey, specialist în dezvoltare organizațională și mulți alții. Iată mai jos câteva idei și concluzii discutate în cadrul evenimentului:
„Printre calitățile liderilor din prezent se regăsesc mirarea, ca formă de a înțelege că lumea există în afara noastră, conectarea cu cei care au potențial, capacitatea de a simți viitorul și de a participa în mod activ la construirea acestuia”, a declarat Florin Ioan Petean, directorul executiv al CDM.
Potrivit lui François Bloch, CEO BRD Société Générale, ne îndreptăm cu pași repezi spre un nou model de leadership – liderul disident: „Un lider trebuie să aibă puterea să își arate slăbiciunea. Dacă vei crea un mediu de încredere în interiorul echipei, aceasta o să-ți acorde sprijinul”, a mai spus Bloch.
La rândul său, Florin Talpeș, CEO Bitdefender, consideră că greșeala este inerentă în procesul managerial. „Uneori, pentru a ajunge să luam deciziile potrivite trebuie să trecem și prin experiențe din care să avem ce învăța.. Avem dreptul de a greși, dar și dreptul de a învăța repede”, a explicat acesta.
„Managerii trebuie să se schimbe: mai puțin control, mai puține întâlniri și mai puține decizii, dar mai multă comunicare și mai multă gândire împreună cu oamenii”, a declarat Konrad Kaschek, directorul general al fabricii Bosch Cluj. Potrivit acestuia, un lider bun are menirea de a dezvolta de la zero lideri locali pe care să îi conecteze cu întreaga rețea a companiei.
Nu în ultimul rând, Balazs Hopka, directorul general Emerson Cluj, a discutat despre importanța critică a dezvoltării unei echipe eficiente, care performează pe baza unui sistem de valori comun: integritate, colaborare, preocupare față de oameni și siguranța la locul de muncă.
Consultantul Steve Tarpey, specialist în dezvoltare organizațională, a dezvoltat tema încrederii. „Mediul de business este în continuă schimbare, dar ceea ce îl face uman este constant. (….) Încrederea joacă în continuare un rol esențial în dezvoltarea liderilor, iar componentele acesteia (credibilitate, siguranță, confort) funcționează atât la nivel personal, cât și profesional”, a spus Tarpey.
În partea a doua a conferinței, Andreea Van den Bosch, managing director la Bombardier, Andreea Voinea, director executiv de Resurse Umane la BCR – Erste Group, și Dana Oprișan, director executiv de Resurse Umane, Groupe Renault Romania, au venit cu exemple practice de dezvoltare a rețelelor și eficientizarea echipelor de lucru.
Conferința „Putere prin oameni”, ajunsă în acest an la ediția cu numărul XIII, este organizată de Fundația Centrul de Dezvoltare Managerială, organizație românească cu sediul în Cluj-Napoca și care, din 1994, oferă sprijin în dezvoltarea oamenilor și a organizaţiilor prin programe de training, coaching și consultanță livrate în România, precum și în alte țări din Europa și Asia.