5 calitati esentiale oricarui antreprenor
Automotivarea
Unul dintre principalele aspecte ale faptului ca nu mai ai un sef este ca nu o sa mai ai pe nimeni care sa traga de tine pentru a munci. Acest lucru ar trebui sa reprezinte o provocare, nicidecum un motiv pentru a lenevi. Pentru a avea succes in antreprenoriat trebuie sa fii capabil sa te automotivezi. Nu vei face tot timpul lucuri care-ti vor fi pe plac. Va trebui sa te ocupi de vanzari, contabilitate si de plata taxelor, de exemplu. Pentru a face toate acestea fara sa ai un sef care sa te supravegheze, e nevoie sa fii determinat si hotarat.
Foamea
Fie ca e o foame de succes, fie pentru ca efectiv n-ai prea avut ce sa mananci, ambele iti stimuleaza dorinta de a izbuti in afacerea ta, spune homebusiness.com. Foarte multe afaceri de succes au pornit din circumstante grele pentru antreprenori. Renuntand la facultate, ramanad fara un loc de munca sau neavand cu ce sa isi hraneasca familia, acestia au fost nevoiti sa gaseasca solutii pentru a-si asigura traiul. HP, Apple, Google sau Amazon sunt doar cateva nume de afaceri de succes care au inceput intr-un garaj.
Perseverenta
Este cunoscut faptul ca o atitudine pozitiva te poate duce departe in viata. Aceasta atitudine trebuie insa sa persiste in ciuda obstacolelor care vor iesi in calea ta. Singurul mod in care poti face asta este printr-o continua perseverenta. Atunci cand apare o problema, un antreprenor de succes nu va fugi de ea, ci o va transforma intr-o provocare. Daca nu e sigur cum sa o rezolve, acesta se va documenta si va face tot posibilul pentru a gasi o solutie. „Sa incerci si sa gresesti” este infinit mai bine decat sa nu incerci deloc. Invata sa te adaptezi si sa dai dovada de flexibilitate cand esti pus in fata noilor situatii.
Ingeniozitatea
„Una dintre cele mai importante abilitati ale antreprenorilor de succes este capacitatea lor de a gasi solutii la situatiile neprevazute”. Mai ales in stadiul incipient, afacerile ridica numeroase obstacole antreprenorilor. Un antreprenor ingenios va iesi din zona sa de confort si va incerca sa abordeze o problema precum cea a fondurilor, spre exemplu, din mai multe perspective. Fie va cauta sa achizitioneze materialele pentru birou la preturi promotionale, fie va apela la cat mai multi prieteni, la social media si la blogging pentru a-l ajuta in promovarea business-ului sau cu niste costuri cat mai scazute.
Elocventa
Orice afacere se bazeaza pe vanzare, fie ca este forba despre un produs, fie despre un serviciu. Un antreprenor de succes trebuie sa fie capabil sa influenteze deciziilie de cumparare ale clientilor. Acesta isi indeamna clientii sa ia actiune (lucru care se aplica si in cazul motivarii angajatilor). O vanzare nu se incheie atunci cand cineva vine si incearca sa iti bage pe sub nas un produs cu orice pret. Mai degraba, aceasta are loc in urma unei conversatii cu o persoana carismatica si persuasiva care asculta de nevoile tale si incearca sa iti ofere o solutie.