Visul tău e să lucrezi într-o bancă? Care sunt posturile „vedetă”
Care sunt cele mai dorite poziții din bănci?
Reprezentanții BRD au explicat pentru revista Cariere că, de-a lungul anilor, la un moment dat, în funcţie de o serie de variabile, unele poziţii au devenit vedete faţă de altele. Astfel, în cadrul BRD există joburi care sunt permanent râvnite, cum este cazul celor din comercial.
„Dacă eşti consilier de retail (individual sau small business), îţi doreşti să mergi către unul non-retail, complexitatea noul jobului deschizându-ţi noi orizonturi ulterior. Unele meserii au fost aduse la lumină prin prisma noilor reglementări şi a contextului economic, precum cele din risc, compliance, control permanent, recuperare (în diverse forme şi denumiri), juridic, resurse umane”, spun reprezentanții BRD.
Citește și Identitatea clienților de la bancă depinde de bătăile inimii
Cum era de așteptat, ascensiunea managerială rămâne, pentru mulți, un deziderat. De ce? Răspunsul este simplu: pentru accesul la informaţii, dar şi pentru pachetul salarial asociat. Reprezentanții băncii spun că ascensiunea managerială în cadrul BRD are loc acolo unde competențele tehnice se îmbină cu potențialul de coordonare.
Există, evident, și poziții care nu sunt dorite doar de către angajații care lucrează deja în bancă, dar și de către candidați din exterior. „Motivaţia principala a candidaţilor din extern vine din dorinţa lor de a găsi într-o altă companie ceea ce actualul angajator nu le poate oferi. De exemplu: posibilităţi de evoluţie dorită în carieră, cultura de organizaţie potrivită lor, pachet salarial pe care îl consideră ca fiind corect, modele manageriale de urmat, viziune clară pe termen lung, etc.”, mai spun cei de la BRD.
Citește și Răsvan Radu – Unicredit Ţiriac: Ai un mare handicap dacă ajungi la conducere prematur
Garanti Bank este într-o continuă extindere: în 2014 a deschis șase noi agenții (patru în București, una în Timișoara și una în Cluj-Napoca), iar anul 2015 va fi tot unul al dezvoltării.
„Având în vedere acest lucru, precum și strategia noastră de creștere pe termen mediu și lung, inclusiv echipa noastră s-a diversificat în ultima perioadă, urmând, desigur, să continuăm acest trend și în viitor”, au declarat cei de la Garanti Bank pentru revista Cariere.
În prezent, printre cele mai râvnite posturi din cadrul Garanti Bank sunt cele de manageri relații cu clienții din cadrul rețelei de agenții.
Citește și Criza nu s-a terminat, dar s-a sfârșit aşteptarea ca ea să se încheie
Și reprezentanții OTP Bank România spun că, în interiorul băncii, există câteva domenii de activitate mai căutate decât altele. E bine de știut că, pentru orice poziție deschisă în cadrul OTP Bank, aplicațiile interne sunt tratate cu întâietate.
„Aplicaţiile externe spontane sunt deosebit de variate, însă, pe anunţurile formulate de companie, pe primul loc al clasamentului se află poziţiile de front office, cu precădere pe poziţii de manager relaţii cu clienţii, în special IMM. Topul continuă cu poziţia de ofiţer relaţii clienţi, poziţii administrative şi specializate în domeniul financiar-bancar”, potrivit OTP Bank România.
Ce calități caută băncile?
Cel mai important lucru pentru departamentul de HR al BRD în procesul de recrutare este ca cei care aplică pentru posturile vacante din companie să aibă un set cât mai larg de competențe comune cu profilul cerut. Așadar, candidații trebuie să fie compatibili cu cerinţele postului, cu valorile şi cultura organizaţională – cum ar fi fie un bun coleg, cu spirit antreprenorial – și să fie adaptabili unui mediu în continuă schimbare.
„Pentru poziţiile de specialişti şi manageri, din intern sau extern, apreciem candidaţii cu experienţă relevantă, care pot vorbi despre succesele lor cu mândrie, cu potenţial de creştere şi dorinţa de dezvoltare personală ulterioară. În gestiunea de carieră, colegii noştri au avantajul cunoaşterii în detaliu a trecutului lor profesional, al confirmării facile a reputaţiei; au şanse cvasi nelimitate de a schimba chiar traiectoria dintr-o meserie în alta şi acumularea altor competenţe complementare. Aceasta reprezintă o posibilitate generoasă, având în vedere că satisfacţia lucrului făcut şi bine şi cu entuziasm trebuie să ne ţină până la minimum 65 de ani”, potrivit BRD.
Citește și Când banii înlocuiesc cuvintele, telefonul îl substituie pe bancher
Cei de la Garanti Bank au declarat că au venit în România cu un model de business la baza căruia stau inovația, eficiența și rapiditatea în satisfacerea nevoilor clienților, iar profilul angajaților băncii trebuie să fie în linie cu această fiolosofie: „Colegii noștri sunt inovatori, eficienți, rapizi, informați și pun întotdeauna preț pe satisfacerea imediată a nevoilor clienților. Echipa Garanti esteo comunitate de profesioniști, pe care o consolidăm în mod constant”.
„Managerii de relații cu clienții ai Garanti au și își dezvoltă în permanenţă abilități de relaționare, comunicare și negociere, stabilesc obiective și strategii pentru îndeplinirea acestora, au gândire analitică, precum și cunoștințe aprofundate de afaceri, management de risc, piață și sistem bancar. Procesul nostru de recrutare se bazează cel mai adesea pe recomandări. Căutăm bancheri cu experiență solidă, deschiși, comunicativi, oameni care au o viziune de business, care văd dincolo de procesul de vânzare și știu că cei ce ne devin clienți își pun încrederea și în ei”, spun cei de la Garanti Bank.
Citește și Germania pierde controlul asupra zonei euro?
Potrivit reprezentanțiilor OTP Bank România, atât experienţa, cât şi abilităţile sunt specifice fiecarei poziţii: „Desigur, este important ca aplicanţii să aibă experienţă bancară relevantă cu atât mai mult cu cât clasamentul este condus de poziţii de vânzare”.
Valorile în care cred cei de la OTP Bank România sunt, în schimb, constante: dinamism, orientare spre a găsi soluţii, stabilitate, profesionalism, flexibilitate, transparenţă, integritate şi orientare spre clienţi, atât interni, cât şi externi.
În ceea ce privește salariile din bănci, acestea diferă în funcție de experiența profesională și de cea personală acumulată, de benchmark-ul fiecărui post, dar și de rezultatele pe care le are fiecare anagajat, în parte.