Fitness emotional @birou
Putem sa ne eliberam de emotii, daca presupunem ca in fiecare zi cand intram pe usa biroului ne dam peste cap de trei ori si ne transformam intr-un om nou, fara un bagaj emotional.
Din pacate, de multe ori motivul pentru care suntem emotionali la munca poate fi legat de lipsa unui univers personal bogat, sau, alteori, de saracia vietii personale, care nu mai are suficient timp sa se manifeste si sa ne ofere echilibrul atat de necesar. Asta transforma uneori activitatea de la birou in principalul camp de batalie pentru ego-ul flamand.
Atat cand vine vorba de decizii de business, cat si atunci cand vorbim despre decizii personale, cum ar fi aceea de a schimba locul de munca actual, modul in care ne gestionam emotiile devine critic.
Am lucrat cu o persoana care iși cenzura cu greu frustrarile acumulate in urma unei situatii profesionale conflictuale. Ele razbateau cu siguranta si in discutiile cu potentiali angajatori, ceea ce o facuse sa concluzioneze ca nu se poate gasi nici o solutie pentru ea. Una dintre sugestiile mele a fost aceea de a privi lucrurile in contextul real si de a evalua cat de grave sunt problemele cu care se confrunta, daca se vor compara cu situatiile cu adevarat de viata si de moarte din jurul ei. La scurt timp, a aparut o asemenea situatie, in cercul sau de cunostinte, iar ea a avut inspiratia de a decide sa intinda o mana de ajutor. De fapt, mana de ajutor a fost intinsa catre sine, pentru ca pe parcursul acestui demers echilibrarea s-a facut natural, iar acum este intr-un job total diferit de cel anterior, cu o stare de spirit mult mai buna si pe o directie de cariera care este clar cea potrivita.
O abordare echilibrata
1. Uitati-va la ce puteti face diferit inainte de a-i acuza pe altii ca nu isi fac treaba bine.
2. Sunteti responsabil pentru tipul de informatii care ajung sa va influenteze. Inconjurati-va de oameni care reprezinta modele pentru dumneavoastra si care va ajuta sa construiti.
3. Ganditi-va cat de important va mai fi subiectul care nu va lasa sa dormiti azi, intr-un an de acum inainte?
4. Planificati-va activitati care sa va ajute sa asezati jobul intr-o ordine de prioritati reala in viata dumneavoastra, in asa fel incat sa nu depindeti de validarea obtinuta doar din relatiile de munca.
5. Creati-va putin timp sa va ganditi ce va face placere sa faceti. Indrazniti sa visati!
6. Concentrati-va pe ceea ce ati putea face pentru altii, cu siguranta veti gasi in jur oameni care au mult mai multa nevoie de ajutor.
In plus, merita sa zabovim din cand in cand pe intrebarea: „Oare ce as face daca nu mi-ar fi frica?”. Acest exercitiu ne poate ajuta sa ne dezvoltam abilitatea de a ne lua responsabilitatea propriilor emotii si de a ne conduce in directia potrivita pentru noi.
Perioada in care se pot deprinde aceste obiceiuri depinde de experienta fiecaruia. Daca le dam sanse cel putin 21 de zile la rand, macar o parte din ele isi pot face efectul. Insa, vom putea observa mai bine rezultate concrete in cateva luni, sau poate chiar mai mult. Cu conditia sa incercam cu adevarat, altfel profetia auto-implinita isi va face treaba exceptional de bine!
Madalina Uceanu
Senior HR Advisor
www.careeradvisor.ro