Cum arată, de fapt, angajatorul perfect
Orange România a primit certificarea Top Employer Europe 2015 pentru mediul de lucru şi posibilităţile de dezvoltare profesională oferite angajaţilor. Pentru a fi certificată Top Employer Europe, o companie trebuie să primească această distincţie în cel puţin 5 ţări în care este prezentă, fiecare filială fiind auditată separat. Orange a primit certificarea în România şi în alte 15 ţări ale Grupului. „Pentru a se califica pentru certificare, organizațiile trebuie să participe la un studiu care examinează condițiile oferite angajaților și oportunitățile de dezvoltare în cadrul organizației, iar studiul este revizuit anual prin adaptarea la cele mai bune practici internaţionale de pe piața muncii. Un auditor independent extern evaluează toate aspectele incluse în studiu și decide dacă organizaţia este un angajator de top sau nu”, explică Ioana Marcu, HR Director Orange România. Certificarea este oferită deci pentru mai multe aspecte care au legătură cu politica de HR, de la recrutare la mediul de lucru.
Pentru procesul de recrutare
În ceea ce priveşte recrutarea, aceasta presupune două evaluări succesive de competențe, pentru a fi un proces relevant pentru ambele părți implicate în această interacțiune. În unele situații, mai ales pentru pozițiile specializate, există și alte modalități de evaluare a competențelor: teste tehnice, centre de evaluare.
Cei care trec de această testare şi ajung să facă parte din echipă îşi încep jobul cu Induction Day, adică o zi în care se familiarizează cu organizaţia, în care cunosc cultura organizaţională, valorile şi brandul Orange şi cât de important este brandul personal, dar şi partea de procese şi instrumente pe care le vor putea folosi pentru a lucra. „Pentru noi este foarte important ca la fiecare sesiune să participe un membru al top managementului, care să le ureze personal noilor angajaţi «bine ai venit»”, spune Ioana Marcu.
Pentru posibilităţile de dezvoltare
Odată angajat, fiecare va putea beneficia de instruirea centrată pe competențele necesare jobului, dar pentru toţi angajaţii există şi Orange Business School, prin care le este oferită posibilitatea de a alege şi alte cursuri decât cele strict legate de zona profesională. Pe parcursul întregului an, în cadrul Orange Business School, au fost organizate 90 de sesiuni de care au beneficiat aproape 800 de angajaţi.
„Din zona de cursuri dedicate competențelor de job, aş preciza Sales Academy, o «academie internă» care le oferă cursuri de vânzări colegilor care lucrează în această zonă, şi Acceleration Lab, un program ce se bazează pe dezvoltarea şi pe promovarea angajaţilor cu potenţial, a celor care au ambiţia şi capacitatea de a face mai mult”, adaugă Ioana Marcu.
Pentru managementul carierei
Cei care au nevoie de un sfat pentru a-şi continua traseul profesional se pot înscrie în programul de management al carierei lansat în 2014. Până acum au fost implicaţi 200 de angajaţi, care au participat la workshopuri sau la întâlniri faţă în faţă. „Unii dintre ei au făcut între timp o schimbare şi şi-au asumat un alt rol în companie. Un alt efect a fost o calibrare corectă a aşteptărilor legate de carieră, mergând în unele situaţii până la redescoperirea rolului actual, a oportunităţilor pe care acesta le oferă, şi conştientizarea că o schimbare de job nu este neapărat necesară”, spune Directorul de HR al Orange România.
La acestea se adaugă programele de training, de coaching și de antrenare a capacității de învățare experiențială, prin tehnici de împărtășire a experiențelor, networking și gamification. Mai mult, împreună cu una dintre băncile de top prezente în România, au dezvoltat un program comun, ce are ca obiectiv extinderea experiențelor de învățare dincolo de procesele și informațiile specifice industriei telecom.
Pentru compensaţii şi beneficii
În afară de sfera profesională, cei care ajung angajaţi Orange au şi un pachet de beneficii care nu diferă în funcţie de vechimea în companie, de la servicii medicale şi asigurare de viaţă până la facilităţi pentru sport sau tichete de creşă.
Din 2012 a fost organizat şi un program numit wellbeing, prin care le sunt oferite angajaţilor mai multe propuneri concrete care să-i ajute să aibă o viață sănătoasă, să-și asigure echilibrul individual între viața profesională și cea personală. „Am amenajat centre de relaxare și am dezvoltat programe pentru o viață sănătoasă, pornind de la nutriție, sport și dezvoltare emoțională. De asemenea, pasionații de lectură au acces la resurse online și pot împrumuta cărți de specialitate din zona profesională și cărți de interes personal”, spune Ioana Marcu.
În plus, angajaţii au un program de lucru flexibil, adică au posibilitatea de a alege la ce oră încep programul – de la 07.00 la 10.00, și cât durează pauza de masa (de 30 de minute sau de o oră). De anul trecut, peste 1.600 de angajaţi Orange din Bucureşti lucrează în clădirea Orange Skanska, o nouă clădire de birouri de clasă A.