Cinci pași simpli pentru îmbunătățirea calității serviciilor și a imaginii firmei
Identifică unde anume este nevoie de îmbunătățiri.
Fă-ți timp pentru un meeting scurt cu echipa ta și întreabă ce anume funcțiuni din cadrul departamentului pot fi îmbunătățite. Subliniază că nu vrei răspunsuri imediate ci îți dorești ca echipa să conlucreze împreună pentru a îmbunătăți calitatea produselor sau serviciilor. Fă o listă cu sugestiile primite și, dacă sunt prea multe, lasă echipa să decidă cu care sa începeți sau, dacă este posibil, lucrați pe mai multe subiecte / proiecte, împărțiți în echipe.
Conectează organizația.
„Recrutează”în aceste proiecte și persoane din ale zone sau alte departamente. Făcând acest lucru veiîmbunătăți imaginea propriului departament, vei conecta oameni cu funcțiuni diferite, vei folosi resurse mai variate, iar toți cei care vor participa la aceste proiecte vor simți că fac partedintr-un „tot”mare care funcționează foarte bine și care lucrează în sensul îmbunătățirii calității și a imaginii. Pe cât posibil, lasă-i pe membrii echipei tale să dețina ownership-ul acestor proiecte.
Implementează schimbarea.
Începe cu revizuirea planului, eșalonează pașii, evaluează nevoile de training și pune totul în mișcare. Poate părea dificil pentru oricine se va implica, atâta vreme cât schimbarea nu este niciodata ușoară. Așteaptă-te la surprize și fii pregătit să îi consiliezi pe cei care sunt promotorii acestor schimbări.
Recunoaște și premiază.
Evaluează rezultatele acestui program care vizează creșterea calității. Chiar dacă se observăcâteva îmbunătățiri minore felicită membrii proiectului pentru contribuția avută. Acest lucru va duce la creșterea moralului și motivației în cadrul echipei. Fă cunoscut acest proiect și celorlalte departamente, precum și managementului superior și, chiar dacă nu are rezultatele așteptate, dar progrese s-au făcut, nu uita să apreciezi totuși echipa. Este importantă contribuția lor și faptul că s-au implicat.
Ia-o de la capăt.
În oricare din cazuri: că a fost un proiect de succes sau nu atât cât se dorea, găsește un alt segment care necesită îmbunătățiri și ia-o de la capăt. Cu toții veți avea de câștigat! Iar mai important decât asta, clienții companiei voastre vor avea de câștigat!
Dana Burghel – Work–Life Balance Coach
Oblio Learning – authentically different