Cel mai rău lucru este să nu vorbească nimeni despre tine
Cel mai rău lucru care se poate întâmpla este să nu vorbească nimeni despre prezentarea ta. Asta înseamnă că tot ceea ce ai comunicat nu a atins nici măcar o persoană.
Esența unei prezentări ca oamenii să acționeze diferit în urma prezentării decât acționau înainte de prezentare. Asta înseamnă să ai o prezentare de impact.
Ce este o prezentare?
Cea mai bună definiție pe care am găsit-o la cuvântul prezentare este : O călătorie cu un scop. Nu ținem prezentări pentru că așa trebuie. Nu ținem prezentări pentru că este ședință și așa facem în fiecare luni. Ținem prezentări pentru că există un scop foarte clar definit. Având în minte această definiție te invit să descoperi…
De ce este important să ai prezentări de impact?
1. Vei fi re-chemat
Lumea afacerilor funcționează după un singur principiu: REZULTATE. Ai rezultate = repetăm . Nu ai rezultate = eliminăm. Dacă prezentareape care o susții produce rezultate înseamnă că vei fi chemat din nou. Dacă vei fi chemat din nou ți se va recunoaște meritul și vei promova în carieră.
2. Oamenii devin ambasadori
O prezentare de impact este ca o piatră pe care o arunci în lac, produce valuri. De aceea atunci când prezentarea ta va produce valuri, oamenii devin ambasadori ai mesajului tău și vor duce mesajul mai departe. Din acest motiv mai mulți oameni vor auzi de bine despre tine.
3. Apreciere și recunoaștere
Este una atunci când oamenii îți spun: "Mi-a plăcut foarte mult prezentarea ta". Este cu totul altceva atunci când îți spun :"M-ai făcut să văd într-un mod total diferit" sau "Mi-ai schimbat viața".
Cum reușești să ai o astfel de prezentare? Iată 3 strategii care funcționează:
1. Puterea poveștilor – Dacă vrei să îi faci pe oameni să acționeze, le spui o poveste. Poveștile au puterea să ne emoționeze, să convingă și să miște oamenii către acțiune. Nu subestima niciodată puterea unei povești.
2. Puterea întrebărilor – O întrebare bine gândită are mai multe impact decât 100 defraze. Întrebările îi fac pe oameni să se gândească la ei înșiși, să își revizuiască gândirea și comportamentul și să acționeze diferit. Acolo unde o predică de o oră poate eșua, o simplă întrebare poate avea succes.
3. Puterea exemplului – Oamenii întotdeauna se voruita la lider și își vor adresa întrebarea :"El/Ea face ce îmi spune mie să fac?".
Acum nu vă rămâne decât să puneți în practică cele de mai sus!