Cei mai tari lideri știu să reacționeze în momente de incertitudine
Gallup a făcut un studiu din care a reieșit că liderii ar trebui să se concentreze pe trei lucruri: claritate, agilitate și perspective.
Claritate
Când situația economică s-a înrăutățit, angajații americani au spus că sunt mai puțini siguri pe așteptările angajatorilor lor și au avut mai puține oportunități să facă ce știu ei mai bine. Pentru a contracara acest lucru, “cei mai buni manageri din marile companii au găsit metode să folosească punctele forte ale angajaților lor,” explică Jim Harter de la Gallup. Această claritate i-a ajutat pe angajați să își găsească sarcini noi și i-a făcut mult mai adaptabili. Așa că pe măsură ce situația economică se înrăutățea, angajații au fost capabili să rămână conectați și activi. Pe măsură ce situația economică a început să se îmbunătățească, executivii și managerii au putut să comunice mai ușor cu angajații lor. Oamenii trebuie să știe care sunt așteptările angajatorilor și trebuie să aibă oportunitatea facă ce știu ei mai bine
Agilitate
Ca peste tot în lume, criza economică a avut un efect negativ și asupra bunăstării americanilor – cu excepția angajaților cu manageri inventivi. Lucrurile nu au stat mereu bine nici pentru ei, dar faptul că au fost bine angajați în ceea ce făceau i-a ajutat. “Oamenii care trăiesc într-un climat de bunăstare sunt mai agili,” spune Jim Harter. Și o parte a agilității lor constă în flexibilitate și puterea lor de recuperare, de abilitatea de a reveni după o perioadă dificilă. Agilitatea este valoroasă atunci când angajații sunt forțați să se adapteze în perioadele dificile, îi ajută să rezolve probleme și să inoveze – e o cerință fundamentală pentru menținerea și creșterea companiei.
Perspective
Incertitudinile provoacă anxietate. Acum câțiva ani angajații aveau toate motivele să se teamă, însă frica a devenit un focar inepuizabil de griji. Liderii buni au găsit cea mai bună soluție de a combate aceste neliniști, aceea ce a-și ajuta angajații să rămână concentrați și să vadă lumea diferit. “ O preocupare majoră în perioade dificile este felul în care oamenii percep viitorul. Aceștia pot vedea momentele de declin economic fie ca pe o amenințare, fie ca pe o oportunitate.” Liderii mari văd, evident, oportunitățile. Chiar și atunci când conducătorii nu știu prea bine ce urmează să se întâmple, știu totuși ce contribuție au angajații lor – deși s-ar putea să uite să le și comunice acest lucru. Asigurați-vă că angajații dumneavoastră cunosc modul în care job-ul lor se încadrează în strategia de business și că își cunosc contribuția la dezvoltarea companiei. Specialiștii de la Gallup recomandă managerilor să își ajute oamenii să vadă în viitor, dar și cum anume se încadrează fiecare în strategia de business.