Cât de relevant este CV-ul?
În acelaşi timp, CV-ul clasic are limitele sale. Motiv pentru care unii angajatori simt nevoia să inoveze în ceea ce priveşte metodele de recrutare şi selecţie pe care le folosesc.
Printre aceste inovaţii se numără urmărirea activităţii candidatului în social media: pe reţele sociale precum Facebook, Twitter, LinkedIn, pe forumuri sau bloguri.
Din perspectiva mea, informaţiile care pot să fie obţinute despre un candidat în acest mod pot fi utile, dar este puţin probabil să elimine pentru un angajator nevoia de a vedea un CV în sensul tradiţional al candidatului.
Cred că o strategie bună de recrutare poate consta în o primă triere a candidaţilor pe bază de CV, urmată de o triere secundară pe baza activităţii acestora în social media, dacă aceasta există, iar apoi trierea standard pe bază de interviu.
Cu alte cuvinte, s-ar adăuga un pas intermediar între CV şi interviu. Este o strategie care are sens pentru joburi precum cele din în comunicare, PR, resurse umane şi alte câteva domenii.
Cu siguranţă o astfel de strategie de recrutare îi permite angajatorului să obţină informaţii relevante despre candidat, despre valorile sale, felul său de a gândi, pe care CV-ul nu le poate reda la fel de bine.
Pe de altă parte, este relativ uşor pentru un candidat abil să îţi construiască prin social media o imagine falsă, care nu are prea mare legătură cu realitatea, şi astfel să deruteze mai mult un angajator decât să-i ofere o impresie mai clară despre cine este şi ce poate.
Există în mod clar o componentă de trend, de modă în recrutarea folosind informaţii postate pe Facebook, Twitter sau LinkedIn.
Din perspectiva mea, cel mai important pentru un angajator din România este să identifice ceea ce funcţionează în mod real din recrutarea social media şi să adopte, dând în acelaşi timp la o parte inovaţia de dragul inovaţiei.