Când salariul nu mai este o motivaţie suficientă
După îndeplinirea acestora, însă, sunt recomandate diverse tipuri de motivaţii, de la recunoaşterea meritelor, până la responsabilitatea acordată angajaţilor sau oportunităţile de dezvoltare personală ale acestora.
Motivarea angajaţilor este un fenomen studiat de câteva decenii pentru a determina tipul personalităţii acestora şi a anticipa comportamentul lor. De asemenea, cărţile motivaţionale sunt folosite ca elemente care să-i determine pe angajaţi să-şi crească nivelul de performanţă.
Deci, după cum spuneam şi mai sus, motivaţiile non-financiare pot fi mai eficiente decât un bonus la salariu, atunci când o companie îşi propune să construiască o relaţie pe termen lung cu proprii angajaţi.
De ce nu doar nişte bani în plus la salariu? Deoarece nenumărate cercetări în domeniu au demonstrat lipsa de eficienţă pe termen lung a sistemelor de motivare financiară. Primul bonus funcţionează ca un drog şi are efect pe moment, dar pe o perioadă mai lungă de timp îi face pe angajaţi să nu mai lucreze decât dacă primesc bonusuri financiare, deci din ce în ce mai mulţi bani.
Angajații pot fi motivați în diferite moduri non-financiare și angajatorii trebuie să adapteze aceste recompense la forța de muncă: se pot organiza evenimente speciale pentru toţi angajaţii, de final de an, sau în cadrul unor prânzuri, a unor cine speciale, plătite de companie. Angajaţii cu performanţe remarcabile mai pot primi drept bonus excursii, bilete la evenimente sportive, la concerte, cursuri pentru a învăța noi competențe sau noi limbi străine.
Poate că cel mai important element de motivare al acestei liste este posibilitatea de a avansa. Angajaţii sunt extrem de motivaţi atunci când ştiu că o avansare la locul de muncă îi aşteaptă. Acest lucru le cere acestora să rămână deschişi la oportunităţile care apar, dincolo de ceea ce ei caută. De asemenea, oamenii sunt motivaţi atunci când sunt în siguranţă. Cu toţii ne dorim un viitor stabil.
Citește și: