Atitudinea schimbă atitudinile și performanțele
Într-o seară în drum spre casă fiecare se plângea cât de groaznic era locul lor de muncă și au hotărât că a doua zi își vor da demisia – chiar dacă încă nu aveau o alternativă. Dar demisiile nu sunt spectaculoase decât dacă le faci să fie spectaculoase, motiv pentru care cele două se hotărăsc să își facă o ieșire spectaculoasă.
Te schimbi tu, se schimbă și ei. În ziua respectivă – conform planului, s-au îmbrăcat cu hainele cele mai elegante și s-au întâlnit la birou cu o oră mai devreme. Au făcut cafeaua la toți colegii și i-au întâmpinat pe toți cu entuziasm și voie bună spunând la toată lumea că ele vor să plece.
Atunci când a intrat primul client, l-au întâmpinat cu un „bună dimineața” energic, felicitându-l că este primul client pe ziua respectivă. Omul a făcut niște bancuri, și-a văzut de treabă și și-a luat rămas-bun, urându-le vesel „o zi bună”. Ceva mai târziu a mai apărut un client. L-au primit cu același entuziasm și politețe și s-au purtat splendid cu el, mulțumindu-i din suflet că a venit și poftindu-l să mai treacă pe acolo. Cele două erau foarte motivate, entuziasmate și amabile cu toată lumea. Ceilalți angajați erau șocați. Totul a mers incredibil de bine fără niciun fel de probleme.
Pe la 16:30, una dintre ele i-a spus celeilalte: „Ei bine, o să ieșim fără să spunem nimic și n-o să ne mai întoarcem niciodată. Sau ne facem o ieșire spectaculoasă, declarându-le că este ultima dată când ne mai văd?” Partenera sa de boacăne, oarecum mirată, a spus: „La ce te referi?” Cealaltă i-a răspuns: „Doar știi că azi ne dăm demisia”. Cealaltă s-a mirat: „Ne dăm demisia? Glumești! Cum să ne dăm demisia dintr-o slujbă la care m-am simțit mai bine ca niciodată în viață? Nici vorbă.” (Amândouă au rămas.)
ATENȚIE. Nu s-a schimbat nimic în legătură cu slujba lor, cu directorul sau din punct de vedere economic. Totuși, s-a schimbat totul în bine pentru că și-au schimbat atitudinea.
PUNCT MAJOR: Atitudinea lor s-a schimbat pentru că și-au schimbat felul de a acționa.
În final, cele două femei au fost mult mai fericite, s-au simțit mai bine, și-a schimbat părerea despre ele și au devenit mult mai utile patronului. Studiile arată că 85% dintre motivele pentru care oamenii obțin slujbe și se țin de ele constau în atitudinea lor. Din fericire, atitudinea este un lucru pe care îl poți controla.
Simțul umorului sporește siguranța la locul de muncă. Emerson spunea: „Dacă vrei să conduci lumea în liniște, trebuie s-o amuzi.” Cu toții ne dorim parteneri de muncă veseli. Fiecare șef își dorește angajați cu atitudine pozitivă.
Ce ne costă să gândim pozitiv, să zâmbim clienților, să fim optimiști? E unul dintre lucrurile gratis din viață, care ne poate aduce o mulțime de avantaje. Totul depinde doar de noi.
Diana Țâmpu este vorbitor motivațional, trainer și consultant, fiind cunoscută pentru prezentările sale pline de energie contagioasă și inovatoare, conținutul solid și aplicabilitatea informațiilor, condimentate cu o doză corectă de umor ce motivează de fiecare dată auditorul să ia măsurile necesare succesului.
Ca antreprenor conduce din anul 2011 compania DA Best Atractiv – în cadrul căreia organizează workshopuri motivaționale, time management, comunicare.
Mai multe detalii pe www.dianatampu.ro.