Afacerile independente au nevoie de vizibilitate și susținere
Cea de-a doua ediție a studiului METRO, International Own Business Study, la care au luat parte 10 țări, printre care și România, demonstrează că afacerile independente sunt foarte apreciate de către consumatori.
42% dintre respondenți sunt de părere că acestea aduc o contribuție semnificativă la economia locală. Doar 12% dintre participanți cred că acest lucru este valabil pentru afacerile non-independente.
Proprietarii afacerilor independente cred că susținerea din partea autorităților este foarte importantă: 61% dintre antreprenori sunt de părere că reducerea taxelor și simplificarea acestui proces le-ar ajuta afacerile să prospere.
Proprietarii afacerilor independente se confruntă cu multe provocări, dar au o idee clară despre cum ar putea fi ajutați
Majoritatea piedicilor sunt economice și birocratice, concentrate în jurul taxelor (33%), a siguranței financiare (31%) și a situației economice generale din țările respective (31%). Mulți dintre proprietari știu cum să gestioneze aceste dificultăți prin intermediul suportului guvernamental. 61% sunt de părere că reducerea și simplificarea procesului de stabilire a taxelor este cel mai important factor care i-ar putea ajuta în mod direct.
Consumatorii consideră afacerile coloana vertebrală a economiei și a comunității locale
Studiul arată că afacerile independente sunt privite cu respect în toată lumea. Conform unui procent de 42% dintre respondenți, afacerile independente aduc o contribuție valoroasă la economia locală. În comparație, doar 12% au declarat același lucru cu privire la afacerile independente. În mod similar, 39% dintre consumatori consideră afacerile independente importante pentru diversitatea comunității în care trăiesc. Doar 12% cred că acest lucru se aplică în cazul afacerilor non-independente.
Preferința respondenților pentru afacerile independente se traduce prin comportamentul de consum al acestora: 33% dintre respondenți achizițonează bunuri și servicii de la afacerile locale, procent de aproape 3 ori mai mare față de cei care preferă afacerile non independente (12%). Motivele sunt variate: susținerea comunității locale (37%), calitatea mai bună a serviciilor (36%) sau alegerea de a face achiziții de la persoane pe care le cunosc direct (32%).
Afacerile independente nu au vizibilitate – mai puțin de jumătate dintre ele dețin websiteuri
Studiul Own Business a demonstrat aprecierea și susținerea consumatorilor în raport cu afacerile independente. Cu toate acestea, 63% dintre consumatori se confruntă cu dificultăți în accesul la informații despre afacerile independente. Acest lucru este cauzat de lipsa de vizibilitate: 75% dintre respondenți declară că nu sunt expuși la reclame pentru promovarea acestora. Două treimi din consumatori sunt de părere că afacerile independente se confruntă cu lipsa vizibilității în online. Doar 46% dintre afaceri se bucură de prezență în Social Media și doar 42% au propriul website.
Rezultatele sunt centralizate în studiul Own Business, efectuat cu ocazia evenimentului Ziua Afacerii Tale, sărbătorită pe 9 octombrie 2018 în România, Cehia, Franța, Germania, India, Italia, Portugalia, Rusia, Spania, Turcia. În 2018, au participat la studiu peste 10.000 de persoane din 10 țări, dintre care 1500 de proprietari de afaceri independente.