7 pasi pentru o identitate online in 2011
1. Porniti (si mentineti) un blog.
Blogul este un instrument fundamental in crearea unui brand personal. E ca si cum ati avea propriul canal de stiri care sa vorbeasca despre dumneavoastra. Evident, trebuie sa il actualizati constant. Blogul nu e un sprint, desi la inceput veti fi superentuziasmati. E o cursa de fond.
2. Faceti-va cont pe Twitter.
Si urmariti ce se intampla acolo. La inceput vi se va parea zgomotos si inutil, dar, dupa cateva saptamani, veti putea observa ca aceasta comunitate are o putere de influenta incredibila. Va fi un exercitiu util si pentru a va obisnui sa exprimati in 140 de caractere ceea ce de obicei spuneti in 2.000 de semne.
3. Faceti-va cont pe Facebook.
Peste un milion si jumatate de romani si-au facut deja, asa ca sansele de a va intalni cu persoane pe care le cunoasteti sunt mari. Ca si sansele de a va propaga mesajul catre o audienta imensa, evident.
4. Faceti-va un mastermind grup.
Dupa ce ati „intrat in vorba“ cu oameni pe care ii respectati si cu care va intelegeti bine, faceti un pas in plus: incercati sa planificati intalniri virtuale, o data pe luna, intr-un grup restrans. Povestiti idei, proiecte sau, pur si simplu, folositi prilejul pentru a mai schimba o vorba. Ca si in viata reala (offline), intrunirile informale sunt mult mai puternice decat cele formale.
5. Creati sau implicati-va in lepse.
Desi viteza de propagare a informatiei in online este incredibil de mare, o puteti mari si mai mult. Lepsele (meme, in engleza) sunt tipuri de continut care se paseaza de la un blogger la altul, avand de obicei mari sanse sa devina virale (care se raspandesc cu o viteza fantastica printre internauti). Fiti creativi, invitati cat mai multi potentiali parteneri in lepsele dumneavoastra si raspundeti atunci cand sunteti invitat. Dar nu exagerati!
6. Fiti consistenti.
Pastrati un anumit nivel de coerenta al discursului. Daca scrieti in mod normal despre economie, nu abordati abrupt domenii complet diferite, cum ar fi, de exemplu, cultura hip-hop. Cititorii dumneavoastra nu vor mai sti „de unde sa va apuce“. Un brand difuz va fi mai greu de propagat decat unul mai simplu, dar foarte clar.
7. Ignorati atacurile, dar nu pe atacatori.
Pe masura ce veti deveni din ce in ce mai vizibil, va veti transforma intr-o „tinta“. In online, mai mult decat in oricare alt mediu, libertatea de expresie e fundamentala, iar un raspuns pripit la un atac nemeritat poate sa va creeze mai multe probleme decat avantaje. In general, ignorati atacurile, dar nu pe atacatori: daca persoanele care va ataca au o oarecare vizibilitate, evaluati lucid actul si luati masurile pe care le credeti necesare. Fiti insa foarte atenti la „trolls“ – persoane care isi construiesc popularitatea atacand continuu, fara argumente.
Antreprenor, blogger si digital nomad