Vrei să faci carieră în vânzări? Află cum te perfecţionezi
Mai mult decât oricare alt domeniu, vânzările deschid importante perspective de dezvoltare personală sau instituţională, mai ales în cazul în care profesia este practicată la nivel înalt, în cadrul multinaţionalelor sau a altor tipuri de organisme care derulează cele mai importante tranzacţii internaţionale.
În România, The Institute of Sales & Marketing Management oferă cursuri şi certificate recunoscute internaţional, îşi propune să reglementeze breasla şi să-i ofere legitimitate şi să creeze reţele profesionale interne şi internaţionale. În acest fel, România va fi integrată unui sistem recunoscut la nivel internaţional: Institutul promovează standardele de excelenţă în vânzări şi management, promovează şi reglementează statutul acestor profesii, iar în ultimii 35 de ani şi-a asumat şi rolul de voce a autorităţii, care să apere principiile şi etica breslei.
De la apariţia Institutului în România, primele industrii care şi-au arătat interesul pentru o pregătire riguroasă a oamenilor lor de vânzări au fost mai ales din domeniul bancar, de asigurări sau farmaceutic, dar au accesat aceste cursuri şi companiile de telecomunicaţii, energie şi petrol, companiile de tutun, de construcţii sau consultanţă. Printre companiile pioniere în programul ISMM amintim doar Actavis, Garanti Bank, ING Asigurări de Viaţă România, Lafarge, Mazars, Rompetrol sau Servier Pharma.
Cursurile pot fi accesate atât la nivel de companie, cât şi la nivel individual. Oricine doreşte să-şi dezvolte afacerea sau gândeşte o carieră în vânzări ar trebui să ştie de existenţa acestui organism şi să acceseze cel puţin un nivel de formare profesională. Membrii sunt acceptaţi din toate ramurile de industrie sau comerţ, de la studenţi sau profesionişti cu experienţă modestă, până la cei care şi-au construit o carieră solidă în domeniu, manageri şi directori, care îşi asumă implicarea pentru a păstra standardele şi eticile ce asigură integritatea profesională.
Lobby pentru cadrul legislativ şi reţele profesionale
Chiar dacă activitatea de vânzări se derula şi până acum într-un cadru de încredere, înţeles la nivel intuitiv sau susţinut de procedurile specifice ale fiecărei companii, acum este strict reglementată, oamenii de vânzări având o uriaşă responsabilitate, cu impact direct asupra carierei lor.
Pe lângă programele de profesionalizare a specialiştilor, Institutul are în vedere acţiuni pentru profesionalizarea întregii bresle. În paralel, Institutul va face lobby în România pentru promulgarea unor pachete legislative care să asigure un cadru adecvat practicării acestei profesii la standarde internaţionale. Nu în ultimul rând, o dată cu lansarea acestui program şi în România, prin calificarea ISMM, profesia de vânzări va putea fi certificată la acelaşi nivel de competenţe şi profesionalism pe care îl au alte departamente organizaţionale, de la contabilitate (ACCA) şi audit (CIA), până la achiziţii (CIPS).
Madalina Pascu este Director General al Salestrust.eu în România.